Met de nieuwe koers speelt Sugo Pizza, bekend om de vierkante Romeinse pizza al taglio, naar eigen zeggen in op de snelgroeiende vraag naar gezonde en plantaardige voeding. ‘Als we dingen blijven doen zoals we ze altijd doen, komt er nooit verandering’, legt Kruijssen uit.
Hoogwaardige plantaardige alternatieven
‘We willen daarin een voorloper zijn en onze gasten laten kennismaken met de hoogwaardige en smaakvolle alternatieven voor dierlijke producten die nu op de markt zijn. We willen zo op een laagdrempelige manier een groot publiek bereiken met plantaardige en smaakvolle producten.’
Duurzame producten
De menukaart ondergaat nog een verandering. Gerechten met bijvoorbeeld ei, melk of vlees worden aangegeven met het logo van het betreffende product. ‘Bij Sugo Pizza gaan we voor verrassende ingrediënten en spannende smaken, maar daarnaast hechten we ook grote waarde aan duurzame producten.’
Grotendeels plantaardig en gevarieerd is wat Sugo Pizza betreft de toekomst. Kruijssen: ‘Dat betekent niet dat dierlijke producten volledig verdwijnen, maar plantaardig wordt wat ons betreft wel de basis.’
Toeslag voor koemelk
Daarnaast wordt de cappuccino standaard geserveerd met plantaardige melk. Koemelk wordt niet volledig in de ban gedaan. Wie liever geen plantaardige melk heeft, betaalt echter wel een kleine toeslag.
Redefine Meat
Om de verandering kracht bij te zetten, gaat Sugo Pizza samenwerken met Redefine Meat. Dit bedrijf richt zich op de ontwikkeling van zogenaamd ‘nieuw vlees’, dat dezelfde smaak, textuur en sappigheid heeft als dierlijk vlees maar volledig plantaardig is.
Deze samenwerking richt zich op het ontwikkelen van nieuwe en innovatieve producten voor het menu van Sugo Pizza. Kruijssen daarover: ‘De producten van Redefine Meat zijn wat ons betreft de beste op de markt op dit moment, dus we zijn erg blij dat we de handen ineenslaan om zo een groot publiek kennis te laten maken met plantaardig eten.’
Dertien locaties
Sugo Pizza heeft in Nederland een historie die teruggaat tot 2015. Dat jaar opende in het centrum van Rotterdam de eerste vestiging. Sinds juni 2018 is de formule - die op dat moment drie restaurants telt - in handen van Hugo Kruijssen en Herman Hell. Er zijn nu dertien locaties, onderverdeeld in restaurants, delivery & to go en delivery.