Tweede editie 'Hét Lipton Terras van 2023' van start

Tweede editie 'Hét Lipton Terras van 2023' van start

Na het succes van 'Hét Lipton Terras van 2022' wil Lipton Ice Tea ook dit jaar de horecaondernemers in het zonnetje zetten. Het ijstheemerk introduceert daarom de wedstrijd 'Hét Lipton Terras van 2023'.

Bij deze wedstrijd kunnen horecazaken die Lipton Ice Tea schenken, geldprijzen winnen en bovendien is er maandelijks kans op forse bedragen. De totale prijzenpot tijdens deze wedstrijd loopt op tot € 150.000. Trotse horeca-eigenaren kunnen met de beschikbaar gestelde materialen zelf actief campagne voeren om hun terras extra in het zonnetje te zetten. Consumenten kunnen stemmen tot en met 31 augustus, waarna de nationale winnaars op uiterlijk 18 september bekend worden gemaakt.

'Met Lipton proberen we altijd een positieve bijdrage te leveren aan horeca ondernemers om hun business te ondersteunen. Zeker in deze roerige tijden is dit cruciaal. Het terras is voor veel ondernemers daarin een belangrijke drijver. Gelukkig zaten de terrassen vorig jaar weer helemaal vol en met onze terras activatie konden klanten stemmen op hun favoriete terras.'

'Het was een groot succes en dat gaan we dit jaar nog een eens dunnetjes overdoen. Het mooie is dat ondernemers het succes zelf in de hand hebben door het echt te activeren in hun zaak of op social media', aldus Mark Hanemaaijer, Director Out of Home bij Unilever.

Wie doet er mee?

Vanaf vandaag maken horeca-eigenaren die Lipton Ice Tea schenken kans op de maandelijkse geldprijs of één van de geldprijzen die in september worden uitgereikt. Via een online omgeving kunnen ondernemers gepersonaliseerd promotiemateriaal bestellen waarmee zij gasten kunnen vragen en motiveren om op hun terras te stemmen. Met behulp van onder meer gepersonaliseerde posters, tafelstickers en spiegelstickers, kunnen terraseigenaren zoveel mogelijk stemmen vergaren.

Jack Bosters van Eeterij ‘t Wagenhuis ging er vorig jaar met de hoofdprijs vandoor. 'Voorheen konden we ons terras alleen maar openen in de zomer. Met het prijzengeld van Lipton Ice Tea hebben we het zomerterras helemaal winterklaar kunnen maken. Nu kunnen de gasten heel het jaar door genieten op ons heerlijke terras.'

Maandelijkse én landelijke winnaars

Winnaars van ‘Hét Lipton Terras 2023’ maken kans op geldbedragen, die zij in hun geliefde zaak of personeel mogen investeren. Hierbij wordt onderscheid gemaakt tussen maandelijkse en nationale winnaars. Van mei tot en met augustus is er elke maand een geldbedrag van € 10.000 te winnen.

Het terras dat in de betreffende maand de meeste unieke stemmen heeft weten te bemachtigen wint deze geldprijs. De wedstrijd loopt ondertussen door tot en met 31 augustus, waarna alle horecazaken opnieuw kans maken één van de drie nationale winnaars te worden.

De horeca-eigenaar met het meest geliefde terras – en dus met het meeste aantal stemmen – wint de wedstrijd en ontvangt het forse bedrag van € 50.000. De nummer 2 en 3 van Nederland ontvangen respectievelijk € 30.000 en € 15.000.

Tijdens de uitreiking van de nationale winnaars wordt er ook twee keer een geldbedrag van € 10.000 uitgereikt aan de horeca-eigenaren die de meeste stemmen wisten te vergaren via de verkoop van Lipton Green Zero Sugar 20cl glas.

Wie mogen er stemmen?

Consumenten die op een van de deelnemende terrassen Lipton Ice Tea bestellen, kunnen vanaf vandaag tot en met 31 augustus een stem uitbrengen op hun favoriete terras. Via QR-codes op alle glazen Lipton Ice Tea horeca verpakkingen, een van de tafelstickers of online doorkliklinks komen consumenten in de webapp. Hier kan iedereen per dag één keer stemmen op zijn of haar favoriete terras. Ook consumenten maken hiermee kans in de prijzen te vallen, want Lipton Ice Tea verloot 50 horecacheques met een waarde van € 100 onder iedereen die een stem heeft uitgebracht.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.