Sligro houdt rekening met problemen in horeca

Sligro houdt rekening met problemen in horeca

Groothandelsbedrijf Sligro, een grote leverancier aan horecabedrijven, houdt rekening met problemen in die sector door personeelstekorten en hoge energiekosten.

De groothandelaar gaat er wel vanuit de problemen in de horecasector te kunnen opvangen. Dat liet het bedrijf weten in een tussentijds handelsbericht. Sligro zag de omzet de afgelopen periode toenemen ondanks de hoge inflatie.

Inflatie doorberekenen in producten

Sligro heeft de stijgende prijzen als gevolg van de inflatie deels doorberekend in zijn producten. De omzet steeg in het derde kwartaal met 17,1 procent ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar naar 586 miljoen euro. Ook in België deed het bedrijf goede zaken. Daar stegen de opbrengsten met 43,5 procent naar 66 miljoen euro.

Wel waren er in het derde kwartaal vorig jaar nog coronamaatregelen van kracht, onder meer in de horeca, een belangrijke afzetmarkt voor Sligro. De omzet in vergelijking met die ten tijde vóór de coronacrisis lag in het derde kwartaal 6 procent hoger.

Hoge lonen en compensatie energiekosten

Sligro, met zo'n 4000 voltijdmedewerkers, merkt naar eigen zeggen nog weinig van het lagere consumentenvertrouwen als gevolg van de hoge inflatie. Dat schrijft het groothandelsbedrijf onder meer toe aan hogere lonen en de compensatie voor energiekosten.

Sligro ziet omzet weer stijgen: verkoop tabak zorgt voor 18 miljoen euro extra

Sligro ziet omzet weer stijgen: verkoop tabak zorgt voor 18 miljoen euro extra

Sligro Food Group N.V. realiseerde over het derde kwartaal van 2024 een omzet van 730 miljoen euro. En dat is een toename van 25 miljoen euro of 3,5 procent, ten opzichte van het derde kwartaal in 2023. Toen bleef de omzet steken op 705 miljoen euro.

Cijfers Sligro vallen opnieuw tegen, bedrijf wijst ook naar het slechte weer

Cijfers Sligro vallen opnieuw tegen, bedrijf wijst ook naar het slechte weer

Sligro Food Group rapporteerde over het eerste halfjaar van 2024 een omzet van €1.393 miljard, wat een daling van 0,7% betekent ten opzichte van dezelfde periode in 2023. De nettowinst daalde door gestegen rentelasten tot een verlies van €1 miljoen.

Sligro gaat prijzen verhogen voor afnemers:  winst neemt sterk af na tegenvallers

Sligro gaat prijzen verhogen voor afnemers: winst neemt sterk af na tegenvallers

Horecagroothandel Sligro heeft geen sterk jaar achter de rug: de nettowinst liep in 2023 terug van 39 naar 6 miljoen euro. Het bedrijf zegt er niet aan te ontkomen om de prijzen te verhogen voor haar afnemers.

Online reserveren gemakkelijk gemaakt: waarom De 10 Geboden kiest voor Guestplan

Online reserveren gemakkelijk gemaakt: waarom De 10 Geboden kiest voor Guestplan

De 10 Geboden ligt wat verscholen in Uden, niet direct zichtbaar vanaf de doorgaande route. Shannen: 'We zitten hier eigenlijk in een hele mooie dode hoek. Onze locatie is dus wel een uitdaging. Voorheen zat hier 22 jaar lang een tapasrestaurant, dat alleen 's avonds open was en twee dagen per week dicht. Wij zijn nu vanaf de lunch open en in het weekend tot twee uur 's nachts. Mensen moeten dus wennen dat wij hier zitten. We zijn niet echt zichtbaar vanaf de straat, dus mond-tot-mondreclame en social media zijn cruciaal om klanten naar ons toe te trekken.'

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.