Dit vanwege het prangende personeelstekort in de horeca. Sergio Herman meldt dit na kritiek op zijn restaurant Blueness Antwerp.
Recensies
Drie recensenten kwamen met een negatieve review. Het restaurant dat op 31 mei openging, kreeg op 18 juni de laagste score van De Standaard. Op 2 september meldde De Tijd dat het 'belachelijk dure' Blueness bewijst dat 'zelfs Sergio Herman de bal kan misslaan'. De recensent van De Morgen schreef op 5 september dat die helaas geen twee positieve woorden over het eten kon bedenken.
Sergio Herman staat zelf niet in de keuken bij Blueness Antwerp, maar het restaurant is wel onderdeel van de Sergio Herman Group. Tegenover Nieuwsblad geeft hij toe dat het restaurant bij de opening niet de kwaliteit kon bieden die je mocht verwachten.
'Nuance aanbrengen'
'Ik wil niets goedpraten, maar ik wil wel nuance aanbrengen', zegt hij tegenover het Vlaamse dagblad.
'De recensenten kwamen langs toen we pas open waren. Vlak voor de opening zijn er drie mensen uit het team weggegaan. Van dat team bleef iets meer dan een handvol over, maar het restaurant moest wel open.' Daardoor kon het restaurant niet met een vaste menukaart werken en à la carte kon het restaurant op dat moment niet aan.
Evolutie
'Maar nu zijn we meer dan drie maanden verder en heeft het team van Blueness een enorme evolutie doorgemaakt. Als een van die recensies dan pas meer dan twee maanden na het bezoek van de recensent verschijnt, is dat jammer.'
Nieuwe horecazaken
Personeel werven en behouden is in de horeca een grote uitdaging. Ook voor bekende chef als Sergio Herman. 'Er is gewoon weinig nieuwe aanwas van mensen die de horeca omarmen. Ik denk dan ook niet dat ik nog moet groeien in Nederland en België. Ik moet hier geen nieuwe zaak opendoen, dat heeft totaal geen nut.'
Sergio Herman heeft nu de focus op het buitenland. In 2023 opent hij zijn eerste restaurant in Azië, in hotel Grand Hyatt Singapore.