Het restaurant belt de gast en wilde het te veel betaalde bedrag voor twee flesjes Radler 0.0 graag aan hem terugbetalen. Dit vond de gast in kwestie, Piet-Cees van der Wel, dan weer zo sympathiek dat hij de ondernemers verzocht het bedrag in de fooienpot te stoppen.
'Eerlijkheid duurt het langst'
Van der Wel was zo onder de indruk van de eerlijkheid van de horecaondernemers dat hij het voorval deelde op Facebook. En zo zorgt de eerlijkheid van het restaurant voor goede reclame. Het bericht oogst in ieder geval al meer dan 100 likes en werd opgepakt door de krant.
‘Eerlijkheid duurt het langst, zeggen ze altijd he. Dat het restaurant me belde, vind ik zo leuk’, zegt hij tegen regionale media.
De gast het had zelf echt niet door. ‘We waren met z'n tweetjes. Eten, drinken. Je bent zo tachtig euro kwijt. En ik kijk dan niet de hele rekening na. Ik ga er vanuit dat het goed is.’
'Gelijk gebeld toen we het doorkregen'
Maar de horecaondernemers Esther Gaasbeek en Robert Hörnemann van Restaurant 141 zat het niet lekker toen ze het foutje ontdekten. ‘Dit overkomt ons gelukkig niet vaak. Naast dit tafeltje van deze meneer zat een groter gezelschap en daar werd Radler 0.0 gedronken. Daar zijn er twee van op de rekening van deze meneer beland. Gelukkig had hij gereserveerd met telefoonnummer. Dus we hebben gelijk gebeld.’
Restaurant belt gast
Het restaurant trok aan de bel omdat ze het hun eer te na vinden. ‘Zo werken we niet. Als wij weten dat het niet goed is, dan moeten we daar iets aan doen als dat kan. En we hadden een telefoonnummer.’