Marcel van de Vin (56) stond de afgelopen 12 jaar mede aan de top van Fletcher Hotels in Nieuwegein, de grootste hotelketen van Nederland. Hij maakte hier de groei mee van 26 naar ruim 100 hotels.
Zijn overstap naar het veel kleinere Black Label Hospitality is onder andere ingegeven door het feit dat deze organisatie de komende jaren sterk wil inzetten op verdere groei, zo laat hij weten. ‘Ook het feit dat Black Label Hospitality samenwerkt met twee wereldspelers in de gastvrijheidsbranche – de Accor Group en Hilton Worldwide – en dus hun vertrouwen geniet, is voor mij een reden de overstap naar Zuid-Limburg te maken.’ Van de Vin woont ruimt 20 jaar in Herten en is dus bekend met de regio en cultuur.
De nieuw aangetreden operationeel directeur van Black Label Hospitality benadrukt dat hij tot het laatste moment met veel plezier gewerkt heeft bij Fletcher Hotels. ‘Toen eigenaar en tevens algemeen directeur Martin Hendricks mij een tijdje geleden vroeg om de directie van Black Label te komen versterken, heb ik natuurlijk wel even moeten nadenken’, erkent hij.
‘Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. De afgelopen maanden is bij mij het besef gegroeid dat ik de uitdaging die in Zuid-Limburg op me ligt te wachten – het mede richting geven aan een jonge organisatie met grootse plannen voor de toekomst in termen van groei en professionalisering - niet aan mij voorbij mocht laten gaan.’
De jonge hotelorganisatie die Black Label Hospitality is, heeft op dit moment vier Zuid-Limburgse hotels in exploitatie, waaronder Merici MGallery in Sittard en het in december vorig jaar geopende Doubletree by Hilton Sittard, het eerste Nederlandse Hilton-hotel buiten de Randstad.
Eigenaar Martin Hendricks is blij met de komst van zijn door de wol geverfde nieuwe directielid, vertelt hij. ‘Als het gaat om onze visie met betrekking tot de ontwikkeling van de gastvrijheidsbranche, zitten Marcel, ik en de rest van het MT volledig op één lijn.’
De gast van de toekomst stelt volgens Hendricks heel andere eisen dan die van tien, twintig jaar geleden. Daarbij komt dat ook Zuid-Limburg zich in een hoog tempo aan het ontwikkelen is tot internationale kennisregio, waar mensen op een hoog niveau hun vrij tijd willen invullen. ‘Het streven van Black Label Hospitality is die ontwikkeling te ondersteunen met het in de markt zetten van een aantal nieuwe concepten. Onze internationale partners kijken er met veel interesse naar.’