Het restaurant opent dit voorjaar de deuren. In Nikkei cuisine staat de combinatie en de avontuurlijke smaakpaletten van de Japanse en Peruaanse keuken centraal. Op de kaart staat onder meer kreeft, maar ook de tomahawk steak, verse sushi en veggies. Alle gerechten worden met lokale en seizoensgebonden ingrediënten bereid.
Bareiland
De zaak aan de Zeestraat wordt een plek om elkaar te ontmoeten en samen te komen, waarbij het bruisende hart van BlueBlood een groot (cocktail)bareiland is die het restaurant en de ruimte voor evenementen met elkaar verbindt.
Het team
Het creatieve brein achter het BlueBlood horecaconcept is Studio Rehab van Jaco de Kempenaer en John de Jong, beiden ervaren in het opzetten van succesvolle horecaformules. Zij hebben zich laten inspireren door het blauwe bloed van de kreeft en het Koninklijk Huis om zo BlueBlood te verwezenlijken. Lewis McKenzie is aangetrokken als general manager. Frank Uphoff is er de executive chef. Hij is ook de executive chef van Hilton The Hague. Uphoff was in het verleden al werkzaam als executive souschef bij Hilton Ras Al Khaimah Resort & Spa in de Verenigde Arabische Emiraten en Hilton Seychelles Labriz Resort & Spa.
Design
BlueBlood is geïnspireerd op de onderwaterwereld waarbij de kreeft het pronkstuk is. Niet alleen op de menukaart, maar ook in het design. Het bloed van de kreeft is namelijk blauw en samen met de koninklijke allure van Den Haag was de naam BlueBlood snel geboren.
Culinaire wereldreis
'We hebben ons voor BlueBlood internationaal laten inspireren. We wilden een uitdagend en spraakmakend ontwerp neerzetten', aldus de eigenaren. 'Zodra men BlueBlood binnenstapt, krijgt men het gevoel van de sfeer van een luxe boot club. Houttinten, zeeblauw en zeegroen voeren dan ook de boventoon in het interieur en door de opstelling van de sofa’s en zitjes krijgt men een huiselijk gevoel en wordt het aantrekkelijk om een gesprek aan te gaan met de naaste tafels. Want samenkomen staat hoog op de agenda bij BlueBlood. Wij hopen dan ook dat er veel mooie gesprekken en ontmoetingen plaats zullen vinden onder het genot van een culinaire wereldreis, maar dan in hartje Den Haag.'
Primeur voor de stad
Het idee achter BlueBlood is dat de fysieke ontmoeting tussen mensen zo intens mogelijk wordt beleefd, zeker in deze periode waar de drang om elkaar weer te ontmoeten alleen nog maar sterker is geworden. Dit zie je vooral terug in de menukaart waarbij alle gerechten gedeeld kunnen worden. General manager Lewis McKenzie - winnaar van een internationale cocktailwedstrijd - vertelt: 'Met BlueBlood hebben wij iets unieks in handen, een ‘out of the box’ primeur voor de stad.
Nikkei cuisineconcept
Het Nikkei cuisineconcept is namelijk nog nauwelijks bekend in Nederland. Nikkei wordt al generatie op generatie doorgeven en daarnaast biedt het veel innovatie en creativiteit voor de toekomst. Bij Nikkei draait alles om kwaliteit, ingrediënten en smaken waarbij twee gewaagde eetculturen worden samengevoegd, waar spannende food-drink combinaties centraal staan en die met passie worden geserveerd. We willen dat de mensen weer met elkaar rond de tafel en op avontuur gaan om nieuwe smaken te ontdekken, want dat hebben we de afgelopen tijd allemaal gemist. Daarnaast zijn we hard aan het werk om eigen smaken te creëren. Ik kan je zeggen: BlueBlood wordt veelbelovend.'
Alle gerechten zijn er om te delen zodat men verschillende smaken kan ontdekken. Ook heeft BlueBlood een cocktailkaart samengesteld. Bij BlueBlood kunnen gasten terecht voor lunch, borrel en diner en daarnaast worden er ook events georganiseerd door BlueBlood Productions. Met een oppervlakte van 500 m2 en wegens de diversiteit aan ruimtes kunnen hier zowel grote presentaties als zakelijke meetings georganiseerd worden, alsmede bijzondere evenementen en (bedrijfs)uitjes.