Eigenaren Marieke en René Jacobse reageerden met succes op een door Vanreusel uitgeschreven prijsvraag. ‘We moesten onderbouwen waarom Dylan juist naar onze cafetaria moest komen’, vertelt René Jacobse. ‘Ik vind de snack lekker en deze is ook nog eens vegetarisch, daarom besloten we om mee te doen. Onlangs hoorden we dat we zijn uitgekozen.’
2,5 miljoen abonnees
Dylan Haegens, met twee YouTube-kanalen goed voor 2,5 miljoen abonnees, zou in eerste instantie op zaterdag 20 november naar Helvoirt komen, maar vanwege de strijd tegen het coronavirus werd in overleg met de gemeente besloten dit uit te stellen.
‘Hartstikke jammer’, reageert Jacobse. ‘We hadden sowieso al besloten om belangstellenden buiten te laten staan. Gezien zijn populariteit dacht de gemeente dat het wel eens erg druk kon worden. Ik denk dat het zo’n vaart niet zal lopen, maar dat is slechts een aanname.’
Nieuwe poging in het voorjaar
In overleg met de Youtuber en Vanreusel is besloten om in het voorjaar een nieuwe poging te wagen. Jacobse: ‘Hopelijk kan het dan. De gemeente heeft al wel laten weten dat ik een vergunning moet aanvragen als meer dan honderd mensen komen. Dat lijkt me wat enthousiast, al kan het natuurlijk ook zo zijn dat ik het helemaal mis heb.’
De ondernemer is wel benieuwd naar de aandacht die het hem oplevert. ‘We hebben niet voor niets meegedaan aan de prijsvraag, dus we zijn blij dat het er op een later moment alsnog van gaat komen. Of dat in het voorjaar lukt? Er is op dit moment vooral onzekerheid, maar het zou een welkome afleiding zijn.’
Vegetarische loempidel
Vanreusel presenteerde de vega loempidel in mei exclusief voor het horecakanaal. Marketingmanager Maurice de Kroon sprak tegen Misset Horeca over een ‘unieke ontwikkeling in de snackgeschiedenis’.
Haegens liet meermaals weten fan te zijn van de loempidel en wil met de vegetarische snack een verantwoorde variant promoten. Vanreusel zocht contact met hem, ook vanwege de ambities om te verjongen.
‘Winst voor iedereen’
‘We geloven echt dat dit zorgt voor een aanzuigende werking en dus kansen biedt voor ondernemers’, vertelde national salesmanager Sander ten Westeneind destijds. ‘Als iemand die jij volgt enthousiast is over een product, in dit geval een snack, dan wil je die proeven. Online kunnen mensen vervolgens heel snel ontdekken welke cafetaria in de buurt ’m in het assortiment heeft. Winst voor iedereen.’