Direct tafel reserveren op Instagram via Formitable

Direct tafel reserveren op Instagram via Formitable

Vanaf nu kunnen volgers op Instragram direct via dit social-media kanaal een tafel reserveren in hun favoriete restaurant. Via een business account kun je deze knop toevoegen aan het profiel van je restaurant. Hoeveel gasten zullen hier gebruik van maken?

Formitable lanceert de integratie van de Instagram Reserveren-knop, een functie die bestaat naast bijvoorbeeld Instagram shopping. Platform OpenTable kwam al eerder met deze koppeling.

Instagram en Facebook

De functie van reserveren kan zowel op Instagram als Facebook gebruikt worden. Direct onder het profiel op Instagram of Facebook verschijnt een blauwe knop/balkje met daarin ‘reserveren’ of 'nu boeken'. Uiterlijk lijkt het blauwe balkje op dat van Google-reserveren. 

'Volgers zijn al fans'

‘Restaurants worden merken en hun Instagram-volgers maken deel uit van hun meest loyale fanbase. Met reserveren via Insta zijn de volgers één klik verwijderd van het reserveren van een tafel bij hun favoriete restaurant’, aldus Raymond Wilders, een van de oprichters van Formitable.

Als het publiek hier op klikt kunnen ze direct een reservering maken via een zogenaamde widget met daarin alle functies waarvan je normaal ook gebruikmaakt, bijvoorbeeld de wachtlijst-functie. De reservering verschijnt vervolgens direct in het Formitable-programma.

Wat is nodig en wat kost het?

Restaurants die willen gaan werken met reserveren via Instagram moeten een Instagram business account hebben en werken met Formitable. Ondernemers kunnen zelf de reserveer-knop toevoegen aan de pagina. ‘Eenvoudige online marketing. En goedkoop. We rekenen geen extra kosten of commissie over de reserveringen.’

Formitable schat dat 10 procent van de volgers genegen is een reservering te maken.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.