Brouwerij De Molen brouwt Geniet & Geef bier voor KiKa

Brouwerij De Molen brouwt Geniet & Geef bier voor KiKa

Brouwerij De Molen uit Bodegraven zal in dit jaar het Geniet & Geef bier brouwen, en is daarmee de achtste brouwerij die de actie steunt. Geniet & Geef is een jaarlijkse actie waarbij diverse horecaondernemers, Albert Heijn en Mitra geld inzamelen voor Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa).

In 2012 nam Bier&cO ter gelegenheid van de 10e verjaardag van KiKa het initiatief voor Geniet & Geef. Inmiddels hebben er zeven succesvolle edities plaatsgevonden en heeft Geniet & Geef ruim 635.000 euro opgehaald voor KiKa. Brouwerij De Molen wordt de achtste.

Eerste donderdag van september

Gaius Voûte, voorzitter en initiator van Stichting Geniet & Geef: 'Als voorzitter van de stichting ben ik enorm trots dat we voor deze achtste editie Brouwerij De Molen uit Bodegraven bereid hebben gevonden een schitterend bier te brouwen.'

Traditiegetrouw wordt het Geniet & Geef bier de eerste donderdag van september om 18.00 uur gelanceerd. Dit jaar vindt de lancering plaats op donderdag 2 september 2021. Vanaf dan is het bier, zolang de voorraad strekt, op fles verkrijgbaar bij Albert Heijn en Mitra en in een aantal deelnemende horecagelegenheden.

Gaius Voute over Foodpairing
Initiator Gaius Voûte, voorzitter van Geniet & Geef.

Voûte: 'Anders dan voorgaande jaren zal het bier voornamelijk te koop zijn bij onze partners Albert Heijn en Mitra en niet in de horeca. De meeste van onze horecavrienden hebben door de corona-sluiting helaas wat anders aan hun hoofd. Maar er zijn altijd horecaondernemers die zich ondanks de huidige situatie willen inzetten voor het goede doel en het bier zullen schenken.'

Geniet& Geef en Brouwerij De Molen

Brouwerij De Molen voelt zich vereerd om dit jaar het Geniet & Geef bier te mogen brouwen. Christiaan Peijenburg,  salesmanager: 'Onze brouwerij is al sinds de oprichting maatschappelijk betrokken: zo bieden wij plaats aan medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt. Wij zien KiKa als een zeer nobel doel waar we ons graag voor inzetten. Het bijzondere van deze editie is dat het bier uitsluitend van fles beschikbaar zal zijn.'

Het aantal hectoliters dat afgevuld wordt, staat gelijk aan het percentage kinderen dat geneest van kanker. Dit jaar ligt het genezingspercentage op 78%. Er wordt dus 78 hectoliter (7.800 liter) afgevuld op fles, voornamelijk voor verkoop in de retail. Gaius Voûte: 'Momenten waarop je geniet, maken je ervan bewust hoe goed je leven eigenlijk is. Stichting Geniet & Geef zet zich in om deze genietmomenten om te zetten in geef momenten: donaties voor KiKa. Het is indrukwekkend en ontroerend tegelijk dat er sinds de start van de actie in 2012 al meer dan een half miljoen euro is opgehaald.'

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.