Burger King streeft ernaar gasten te laten genieten van natuurlijk eten, zonder kunstmatige toevoegingen. Dit wordt vanaf nu ook weerspiegeld door het visuele design. Het merk introduceert een nieuw logo, verpakkingen, merchandise, menuborden, bedrijfskleding, POS-materiaal en interieur. Ook zal Burger Kingde nieuwe visuele identiteit de komende periode gaan doorvoeren in alle on- en offline communicatiemiddelen.
Wereldwijd neemt de complete uitrol van de nieuwe visuele identiteit meerdere jaren in beslag. Burger KingNederland start in januari 2021 met het aanpassen van het logo en het gebruik van de nieuwe stijl in communicatie, om in de periode daarna steeds meer elementen aan te passen en te vernieuwen.
'Flame-grilling perfectie'
Esther van de Graaf, marketing manager van Burger King is trots. 'Voor ons is dit één van de belangrijkste manieren om met onze gasten te communiceren. Het vertelt wie we zijn en welke waarden we belangrijk vinden. We willen met onze nieuwe visuele uitstraling gasten trek laten krijgen in onze burgers en de gastervaring optimaliseren. Met als uitgangspunten natuurlijk ‘flame-grilling’ perfectie en, boven alles, smaak. '
Nieuw logo
Sinds de introductie van het voormalige logo in 1999 heeft de markt een transitie doorgemaakt naar modernere, digitaal-vriendelijke ontwerp-taal.De geselecteerde kleuren zijn geïnspireerd op het Burger Kings iconische Flame-grilled proces en verse ingrediënten. Het nieuwe, eigen lettertype van Burger King heet heel toepasselijk Flame.
Bedrijfskleding
De kledingstijl is eigentijds en comfortabel door het gebruik van de zeer kenmerkende kleuren en illustraties. Overigens worden er in marketing en communicatie uitingen échte Burger King medewerkers ingezet.
De verpakkingen zijn voorzien van het nieuwe logo en kleurrijke illustraties van de ingrediënten per product. Kenmerkend op de verpakkingen zijn de uitgesproken kleuren en vormen die samen een speels geheel vormen.