In de gelopen vijf jaar realiseert de keten – met inmiddels 270 winkels – een groei van 300 procent in het aantal lunches. Het merendeel van deze orders is afhaal. Domino’s verwacht dat deze trend zich de komende jaren alleen nog maar sterker zal ontwikkelen.
Lunch wordt vanzelfsprekend
‘Het ’s avonds laten bezorgen van je eten is een commodity geworden’, zegt Misja Vroom, ceo van Domino’s Benelux. ‘Ik ben ervan overtuigd dat het laten bezorgen van de lunch net zo vanzelfsprekend gaat worden. Met name millennials kiezen voor gemak en lunchen steeds vaker buiten de deur. Met ruimere openingstijden van onze vestigingen spelen we daar op in. Al onze nieuwe winkels zijn zeven dagen per week geopend voor lunch. De komende maanden openen we nog eens dertig winkels die allemaal geopend zijn voor lunch.’
Hot sandwiches
Consumenten eten al lang niet meer alleen de bekende boterham met kaas tijdens de lunch, zegt Vroom. ‘Al jaren zijn de pizza’s ‘Perfect Pepperoni’ en de ‘Margaritha’ echte hardlopers in de avond. We zien dat deze twee pizza’s ook overdag erg populair zijn. Hoewel we ook zien dat de pizza concurrentie krijgt van onze hot sandwiches.’
Nieuw winkelconcept
Naast nieuwe vestigingen investeerde Domino’s ook in de uitstraling van winkels. Een groot deel van de bestaande winkels is inmiddels verbouwd en alle nieuwe winkels hebben een moderne en warme uitstraling. Zo wordt er veel gebruikgemaakt van natuurlijke materialen zoals hout en zijn er in de winkels met een zitgedeelte comfortabele zithoeken gecreëerd.
Over Domino’s
Domino’s Pizza heeft wereldwijd ruim 15.000 vestigingen in meer dan 89 landen. De franchiseformule is sinds 1989 gevestigd in Nederland en heeft hier inmiddels 270 vestigingen. Hiermee is Domino’s het grootste Quick Service Restaurant in aantal vestigingen in Nederland. Jaarlijks bezorgen koeriers zo’n 20 miljoen pizza’s in de Benelux.