Eetwinkel Jan Patat is een zaak met 68 zitplaatsen en 48 zitplaatsen verdeeld over twee terrassen. De vestiging heeft een cafetaria en een restaurantgedeelte, maar is als één geheel ingericht. Jan Patat is gevestigd in de buurt van natuurgebieden en landgoederen die populair zijn onder fietsers en wandelaars.
Unieke producten
Luc en Diana van Huet onderscheiden zich al jaren met een aantal unieke producten. Zo hebben zij een eigen Jan Patat hamburger en boerenfrikandel speciaal op de kaart gezet. De populaire hamburger Jan Patat bestaat uit een burger met sriracha saus, kaas, bacon en gebakken ei en de boerenfrikandel wordt bereid met sriracha saus en verse boerengarnituur.
Twintig soort milkshake
Jan Patat staat in de omgeving ook bekend om de twintig smaken milkshakes en de brede selectie aan softijssmaken, sundaes en sorbets. Daarnaast komen mensen graag ontbijten – dat kan vanaf 10.00 uur – waarbij ze onder meer kunnen kiezen uit acht verschillende uitsmijters. Verder staan er soepen, salades en luxe broodjes op het menu. ‘Je kunt ons vergelijken met een brasserie, en dat past goed bij Eetwinkel’, zegt Luc van Huet.
Jan Patat sinds 1998
Het ondernemersstel runt Jan Patat sinds 1998 en was in de beginjaren aangesloten bij Kwalitaria. Tot anderhalf jaar geleden was Jan Patat een Plaza-vestiging. De inrichting van de zaak is in de afgelopen anderhalf jaar al zo aangepast dat het nu aansluit bij de look & feel van Eetwinkel.
Vrijheid in ondernemersschap
‘We zijn Eetwinkel geworden omdat de formule ons heel erg aanspreekt’, aldus Luc van Huet. ‘We hebben de vrijheid om zelf te ondernemen. We kunnen ons eigen ding doen, met ondersteuning bij lokale marketing. Dat is heel belangrijk, want we willen inspelen op de behoeften van mensen in de omgeving.’