De pop-up van Pieperz in de Apenheul is een omgebouwde bouwkeet met een grote tent eroverheen en een buitenbalie. De vestiging bevindt zich aan het eind van het park. ‘We dachten dat we het vooral aan het einde van de dag druk zouden krijgen, maar de omzetverdeling over de hele dag is goed’, zegt Pieperz-eigenaar Ton Verhoeven.
4000 bezoekers
In juli en augustus verwacht de Apenheul bijna 200.000 bezoekers, zegt Verhoeven. ‘Afgelopen zondag waren er 4000 bezoekers. Eén op de drie bestelt iets bij ons. Vooral friet en ijs, niet al te veel snacks. We hebben sowieso een beperkt assortiment.’ De omzet is te vergelijken met een vaste locatie van Pieperz, zo laat de eigenaar weten.
Apen en papegaaien
Volgens Verhoeven is het een bijzonder mooie omgeving. ‘Er komen af en toe zelf papegaaien en apen langs. Onze mensen vinden het ontzettend leuk om er te werken.’
Vaste locatie
De kans bestaat dat Pieperz volgend jaar een vaste locatie krijgt in de Apenheul. ‘Ze zijn bezig met een horecaplein. Als het goed loopt, kunnen we een plekje op dat plein krijgen. Als ik nu zie hoe de aanloop is, hebben we daar zeker wel oren naar.’