Het gaat om een proef, met als doel het dagelijkse woon-werkverkeer van reizigers in heel Nederland gemakkelijker te maken en hen tijd te besparen. Reizigers kunnen via Thuisbezorgd eten bestellen, direct online afrekenen en hun bestelling afhalen zonder in de rij te hoeven staan.
De ketens die meedoen aan de proef zijn Smullers, Burger King, Döner Company, Julia’s, Broodzaak, AH to go, Coffee Fellows, Monkey Coffee, Mr. Long en De Restauratie.
Gemak en snelheid
‘Met deze functionaliteit worden bestellingen op het juiste moment aan de stationsformules doorgegeven, zodat het vers kan worden bereid en op tijd afgehaald kan worden’, zegt Joey Bloemendal, head of sales van Thuisbezorgd.nl. ‘We willen met deze innovatie de reiziger bedienen in gemak en snelheid voor een goede klantervaring.’
‘Eindhoven en Leiden zeer geschikt’
De stations Eindhoven en Leiden Centraal zijn uitgekozen voor de proefperiode. Deze steden zijn volgens Thuisbezorgd zeer geschikt om het concept uit te proberen, vanwege de vele treinreizigers en studenten die gebruikmaken van de stations. In Leiden komen dagelijks ongeveer 103.000 reizigers en in Eindhoven zijn dat er gemiddeld 84.000.
Afhankelijk van het succes van het experiment overweegt Thuisbezorgd om de afhaalservice in 2020 aan te bieden op stations in het hele land. Dagelijks maken meer dan 1,2 miljoen reizigers gebruik van treinstations.
Reiservaring verbeteren
Volgens Peter Jagersma, manager Exploitatie van NS Stations, is de service van Thuisbezorgd een manier om de reiservaring van mensen te verbeteren. ‘Reizigers zijn gemiddeld 5 tot 7 minuten op het station. We zijn continu op zoek naar nieuwe mogelijkheden om die tijd op het station zo prettig mogelijk te maken. Door vooraf in alle rust te kunnen bestellen en vervolgens je product direct af te halen, verwachten we daar weer een stap in te kunnen maken.’