Deliveroo is ‘premium partner’ geworden van zowel het mannen- als vrouwenteam van Paris Saint-Germain. Het bezorgplatform probeert via PSG zijn naamsbekendheid in Frankrijk te vergroten.
Deal met Engelse voetbalbond
In Engeland lift Deliveroo ook mee met de populariteit van voetbal. Begin september 2019 sloot Deliveroo een overeenkomst met de Engelse voetbalbond, waardoor het logo van de maaltijdbezorger nu op de training outfits van de nationale mannen- en vrouwenteams te zien is.
Maaltijdbezorger komt de bal brengen
Uber Eats, marktleider in Frankrijk. zet ook vol in op het Franse voetbal. Uber Eats is voor een prijskaartje van 15 miljoen euro de komende twee jaar hoofdsponsor van de hoogste voetbalcompetitie, de Ligue 1.
De Franse eredivisie heet vanaf 2020 officieel ‘Ligue 1 Uber Eats’. Als onderdeel van de deal overhandigt een bezorger van Uber Eats voor iedere wedstrijd de officiële wedstrijdbal aan de scheidsrechter.
Domino’s Pizza is sponsor van de Franse tweede divisie, die daarom officieel ‘Domino’s League 2′ heet.