Eetwinkel zet flink in op friet met toppings

Eetwinkel zet flink in op friet met toppings
Friet met carpaccio

Eetwinkel heeft het aanbod van friet met toppings fors uitgebreid. Ondernemers hebben nu de keuze uit 26 varianten, die ze zelf hebben bedacht en volgens Eetwinkel een goede marge opleveren.

Met de 26 varianten heeft Eetwinkel nu meer dan twee keer zoveel friet met toppings in huis dan voorheen. Nieuw zijn bijvoorbeeld de gamba, veggie, carpaccio, beef chimichurri, pulled chicken en de chili chicken.

Receptenboek

Alle varianten komen uit de koker van de ondernemers. Met deze friettoppers waren ze in hun eigen vestigingen al succesvol, en nu zijn ze alle leden beschikbaar.

Er is een receptenboek gemaakt met portionering en kostprijsberekening. ‘En je ziet dat je een goede marge kunt maken’, zegt Jan-Hein Aarts, conceptmanager van Eetwinkel. ‘De brutowinstmarge ligt om en nabij de 70 procent plus.’

Keuzes maken

Ondernemers kunnen de friettoppers kiezen die het beste bij hen past. ‘Iedereen heeft het heel erg druk, dus ondernemers moeten keuzes maken. Ze zijn allemaal vrij eenvoudig te maken, maar er zit wel verschil in. Sommigen kiezen er zes, anderen drie, of ze wisselen regelmatig.’ De friettoppers staan op het menu als een klein (A9), normaal (A14) en groot (A50). Daarnaast worden ze op bord geserveerd.

friet met toppings Eetwinkel

Friet met gamba’s

Omzet is verdubbeld

Friet met toppings is de afgelopen jaren succesvol geweest, zegt conceptmanager Jan-Hein Aarts. Daarom is uitbreiding van het assortiment een logische stap. ‘Ik denk dat de omzet uit friettoppings bij ons in de afgelopen twee jaar is verdubbeld. Je kunt nieuwe producten bedenken, maar dit is een uitbreiding van iets dat al populair is.’

Meer zichtbaarheid

Volgens Aarts wordt friet met toppings een belangrijk item bij Eetwinkel. ‘Het is niet meer iets dat we erbij hebben, met misschien één, twee of drie varianten. Het is echt groot geworden.’

En Eetwinkel wil qua marketing ook echt gas geven. ‘We gaan er meer over communiceren, het zal meer zichtbaar worden in de zaak. Onder meer via narrowcasting. We willen nu echt doorpakken, en we blijven doorontwikkelen.’

friet met toppings Eetwinkel

Friet veggie


Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.