In samenwerking met Anouk van den Hoeven en Patrick van den Aker, deelnemers van Run For KiKa Marathon, is Eetwinkel Kinderbox tot stand gekomen. De Kinderbox valt vooral op door de vrolijke uitstraling en kleuren. De box wordt gevuld met frietjes (met saus), een snack, een drankje en een leuke verrassing. Met de Eetwinkel deelnemers is afgesproken om met de verkoop van elke Kinderbox een donatie van € 0,25 aan Run for KiKa Marathon te geven.
Gepersonaliseerde kinderspaarkaarten
Als extra verkoopondersteuning zijn er gepersonaliseerde lokale kinderspaarkaarten voor iedere Eetwinkel ontwikkeld. Het idee hierachter is dat ondernemers met deze extra actie nog meer kinderboxen kunnen verkopen, want kinderen sparen dan namelijk voor een gratis Kinderbox. Hier horen speciale Run for KiKa Marathon actie-spaarzegels bij.
‘Eetwinkel ziet dagelijks kinderen genieten van een maaltijd of snack in de verschillende vestigingen, een belangrijke doelgroep dus. Ieder kind verdient het om gezond te zijn en te kunnen lachen en genieten van het leven’, aldus Eetwinkel.
Over KiKa
Jaarlijks krijgen ruim 550 kinderen in Nederland kanker. Op dit moment geneest 75 procent van deze kinderen. Het doel van KiKa is om dit percentage te verhogen naar minimaal 95 procent. KiKa werft gelden om onderzoeken naar kinderkanker te kunnen financieren.