Restyling Hotel De Posthoorn in sober jubileumjaar

Het 450-jaar oude Hotel De Posthoorn heeft een restyling ondergaan. 'Als we weer open mogen kunnen we iedereen welkom heten in een eigentijdse en sfeervolle uitstraling. Tot die tijd hebben we een traiteurservice in het leven geroepen waar zeven dagen in de week gebruik van gemaakt kan worden.'

Ze hadden zich hun twintigjarig jubileum als eigenaren van Hotel De Posthoorn in Dokkum wel wat anders voorgesteld, maar Sabina Reitsma en Femmechien van der Heide – Reitsma gaan niet bij de pakken neerzitten.

De laatste tijd is er druk gewerkt aan het upgraden van het restaurant, dat voorzien is van een hele nieuwe stijl in zowel de aankleding als het meubilair. ‘De Posthoorn bestaat op deze locatie al meer dan 450 jaar en als het aan ons ligt zullen daar nog heel wat jaren bij komen. We hebben er vertrouwen in dat we ook deze periode door zullen komen’, aldus Sabine Reitsma.

Op 1 december was het twintig jaar geleden dat Sabina Reitsma en Femmechien van der Heide – Reitsma eigenaren werden van De Posthoorn. In die jaren maakten ze van alles mee; van de MKZ-crisis die zijn weerslag had op het ondernemerschap tot het winnen van de Ondernemersprijs Noordoost Friesland in 2012. Wat het ondernemen in De Posthoorn voor hen met name bijzonder maakt zijn de gasten op wie zij, zo zeggen ze, ‘al sinds jaar en dag kunnen rekenen’.

‘Met hen hebben we al de nodige vrolijke, hilarische, maar ook ontroerende en soms verdrietige momenten meegemaakt. Het zijn de gasten die maken dat iedere dag anders is. Dat wij hen een fijne tijd kunnen geven door middel van een heerlijk diner of een fijne overnachting, dat is waar wij het voor doen.’

Verbouwing Hotel De Posthoorn

Corona of niet, een upgrade van het restaurant stond sowieso in de planning voor 2020. ‘Het oude interieur was inmiddels elf jaar oud en was aan vervanging toe. We hebben ervoor gekozen om te investeren in een restyling van het café-restaurant, dat nu weer een sfeervol en eigentijdse uitstraling heeft gekregen.’

Hotel De Posthoorn

Zodra de deuren weer open mogen staan Sabina, Femmechien en hun personeel weer klaar om iedereen welkom te heten in het vernieuwde restaurant. Tot die tijd kunnen gasten de gerechten ook in huis halen. ‘We hebben een traiteurservice in het leven geroepen. Zo kun je hele maaltijden of maaltijdcomponenten halen die je thuis even op kunt warmen. Ze zijn een aantal dagen houdbaar in de koelkast.’

Voor de traiteurservice kunnen gasten 7 dagen per week tussen 08.00 en 21.30 bij De Posthoorn binnenlopen. ‘Daarnaast zijn we 1 december met een pop-up store op de benedenverdieping gestart. Hier verkopen we lokale producten, van de producten van DokkumOriginals tot kleding, natuurlijk ook onze eigen traiteurproducten en nog veel meer.’

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.