Omdat de ondernemers van FHC Formulebeheer vanwege corona niet samen konden komen, vond de ondernemersdag online plaats met verschillende discussies, prijsuitreikingen en kennis- en inspiratiesessies. De formuleprijzen werden uitgereikt bij de winnende cafetaria’s, die een verassingsbezoekje kregen van FHC-directeur Ralph Markwat.
Hoge scores op service en klantbeleving
De award voor de beste Foodmaster gaat dit jaar naar Foodmaster Tiel. Deze cafetaria scoort altijd hoog op service en klantbeleving. Ook op het gebied van mystery visits en hygiëne maken zij al jaren het verschil. De vestiging draait jaar op jaar beter en heeft met goed beleid en betrokkenheid een loyale klantenkring opgebouwd. ‘Ons geheim zit hem in mooie producten, goede service, passende marketing en natuurlijk de samenwerking met FHC Formulebeheer’, zegt Sylvia Tang.
Twee winnaars bij Family
De Family-formule heeft volgens FHC de afgelopen periode zo’n groei doorgemaakt dat er dit jaar niet één maar twee terechte winnaars zijn. De gedeelde winst ging naar twee zeer verschillende vestigingen die beide op hun eigen manier succesvol zijn.
Cum laude voor procescontrole
De eerste waar Ralph Markwat binnenstapte, was Family Maarheeze. Al jaren exploiteren deze ondernemers hun bedrijf, maar na de aansluiting bij de formule hebben zij hun klandizie enorm zien toenemen. Family Maarheeze is volgens FHC 100 procent gericht op de Family-formule en dat is terug te zien in hun sterke identiteit. Zij maken deze formule tot wat het moet zijn: een sfeervol eethuis voor de hele familie.
‘Ik ben er sprakeloos van’, zegt eigenaar Anita van de Peppel. ‘Ons succes zit hem denk ik in het totaalplaatje dat wij hier bieden. We gaan binnenkort uitbreiden waardoor we het afhaalgedeelte en het eethuis kunnen scheiden. Daarbij bekleden we ook een sociale functie hier in het dorp.’
Geen verrassing
Ook Family Axel mocht de award in ontvangst nemen, wat voor weinigen een verrassing was. Deze ondernemersfamilie heeft een bedrijf neergezet dat in heel Nederland nog niet te vinden is.: een cafetaria in een kerk. De resultaten tot nu toe hebben ieders verwachting overtroffen. Family Axel heeft laten zien dat de cafetaria een concept is dat zich niet laat begrenzen.
Jurgen Bracke, bedrijfsleider en het gezicht van Family Axel, mocht de prijs in ontvangst nemen. ‘We zeiden nog tegen elkaar: het zou toch fantastisch zijn als wij deze prijs volgende keer mogen winnen. Het is en blijft een uitdaging waar FHC ons altijd bij geholpen heeft.’
Combinatie kerk en formule
Volgens Daniel Luitjens, eigenaar van Family Axel, is het succes te danken aan de combinatie van de locatie en een formule als Family. ‘Een kerk staat voor samen komen en daarom klopt dit gewoon helemaal. We zijn druk bezig om ook de volgende groeispurt aan te kunnen want we verbouwen de pastorie en plaatsen hier een uitgebreid afhaalgedeelte.’