Horeca Samen Sterk: hou juist nu contact met je gasten

Horeca Samen Sterk: hou juist nu contact met je gasten

Coronacrisis. Een sector die hier in bijzonder hard door wordt geraakt, is de horeca. Maar er is goed nieuws, de liefde voor eten en drinken blijft een belangrijke verbindende factor. Het is daarom nu van groot belang om contact te houden met je vaste netwerk en gasten. Laat iedereen die zich verbonden voelt met jou en je zaak weten hoe ze jou kunnen helpen!

Een mooie manier om mensen in dit tijdperk te bereiken, te betrekken en te activeren is via social media. Betrek men in de situatie rondom jouw zaak op dit moment. Is bijvoorbeeld je restaurant of bistro nu ineens open voor afhaal en bezorgen, laat het dan weten. Zijn je openingstijdens veranderd of heb je een bestelwebsite waar je mensen naartoe wil sturen, vermeld het op je kanalen.

Betrek hierbij je vaste gastenkring, leveranciers, fans en je medewerkers. Spread the message, want hoe meer mensen er vanaf weten hoe groter hopelijk het steuntje in de rug.

Koop nu een bon voor betere tijden

Een manier hoe jouw netwerk en anderen je kunnen steunen in deze tijd, is door het kopen van cadeaubonnen. Dit kan ervoor zorgen dat je nu toch geld in het laatje krijgt. Men koopt de cadeaubon nu en zet hem op een later moment, als de situatie is verbeterd, in.

Onder het motto van: ‘Helpt u ons nu, dan verwennen wij u straks’ worden er nu al veel initiatieven op dit gebied uit de grond gestampt.
Zo is ook het initiatief Horeca Samen Sterk ontstaan tussen Bidfood en Intersolve. Via www.horecasamensterk.nl kun je nu gemakkelijk, veilig en snel je eigen cadeaubon aanmaken.

Je hebt hier volledige vrijheid in wat je aanbiedt, van een verrassingsdiner tot speciaal menu of compleet arrangement. Zo houdt je zelf de volledige regie over wat je wat je aanbiedt en binnenkrijgt. Wil je meer weten over Horeca Samen Sterk ga dan naar de website.

Online bestellen

Een andere manier waarop men nu jouw zaak kan steunen is door online bij je te bestellen dan wel af te halen. Bezorgen is in deze tijden van crisis een oplossing om cashflow te realiseren en je vaste gastenkring tot dienst te blijven. Houdt hierbij wel rekening met de omgangsregels die vanuit het RIVM worden geadviseerd, zoals de 1,5 meter afstand en bestelling voor de deur zetten in plaats van over te dragen aan je gast/klant.

Zet eenvoudig je eigen bestelwebsite op

Horeca Samen SterkIndien je nog geen online bestelwebsite hebt, is er een slimme, snelle en goedkope manier om er een te krijgen! E-Food (onderdeel van Next to Food) zorgt ervoor dat binnen één dag je bestelsite up and running is, zodat jij je kunt focussen op het bereiden van de heerlijkste maaltijden.

Je stelt zelf een order maximum in zodat je controle houdt over de vraag en krijgt de bestellingen eenvoudig en direct via de mail.

Stappenplan:

Volg dit korte stappenplan om zelf gelijk aan de slag te kunnen met een bestelwebsite opzetten:

1. neem dan nu contact op met: traffic@bidfood.nl of bel met Bidfood via 088-8008984.
2. Je hebt contact met een Bidfood medewerker die je helpt om binnen een aantal uur een webshop aan te maken.
3. In deze webshop worden onder andere het maximaal aantal bezorg-orders per uur en bezorgtijd ingevoerd.
4. Vervolgens krijg je een bevestiging van de aanmaak van de webshop en kun je aan de slag!

Wil je meer weten over alle initiatieven waarmee we de horeca kunnen ondersteunen? Kijk dan op www.bidfood.nl

Dit artikel is gesponsord door Bidfood.