Pascal Gilet is geen onbekende bij Heineken Frankrijk. De Fransman trad daar 2000 in dienst als marketing directeur. In 2004 kwam hij naar Nederland waar hij global marketing manager voor Heineken in Amsterdam werd en in 2006 commercieel directeur voor West-Europa.
In 2010 werd Gilet algemeen directeur van Heineken-dochter Alken-Maes in België en vanaf 2013 was hij als managing director West-Europa verantwoordelijk voor de bedrijven van de bierbrouwer in België, Portugal, Finland, Zwitserland en Ierland en voor de West Europese Export en Wereldwijde Duty Free activiteiten. In die laatste periode speelde Gilet onder meer een belangrijke rol met de introductie van Heineken 0.0 in de Nederlandse markt en de samenwerking met Sligro.
Gilet zegt blij te zijn na 16 jaar weer terug te keren naar zijn thuisland. 'Met trots maak ik de stap van Nederland naar Frankrijk. Na 16 jaar in het buitenland, heb ik de eer om vanaf 1 februari Heineken in mijn thuisland te leiden als managing director. Ik heb het volle vertrouwen in mijn opvolger Hans Böhm. Met zijn ervaring is hij bij uitstek de leider die Heineken Nederland verder kan laten groeien.'
Hans Böhm nieuwe algemeen directeur Heineken
Hans Böhm kwam in 1996 naar Heineken Nederland als commercial management trainee, met een eerste opdracht bij Vrumona. Daarna vervulde hij meerdere sales- en marketingposities binnen Heineken Nederland. In 2004 startte hij bij Al Ahram Beverages, de Heineken-operatie in Egypte, waar hij als marketing directeur en later als commercieel directeur aan de slag ging. In november 2009 kwam hij terug naar Nederland, eerst als innovatiemanager in Regio Europa en niet veel later als marketing directeur Nederland.
Sinds 2016 is Böhm founder en managing director van Beerwulf. Inmiddels werken er ruim 75 e-commerce specialisten bij Beerwulf en hebben ruim 300 miljoen Europeanen direct toegang tot een assortiment van 1000 verschillende bieren.