Voor deze zevende editie van Geniet & Geef heeft Grolsch een uniek speciaalbier gebrouwen: Grolsch Honing Weizen. De volledige opbrengst hiervan gaat naar KiKa, stichting Kinderen Kankervrij.
Het is dit jaar voor het eerst dat Hanna Verboom het Geniet & Geef bier veilt. Zij zet zich graag in voor Stichting Geniet & Geef: ‘Afgelopen jaar heb ik met Cinetree nauw samengewerkt met het team van Grolsch om jonge makers een podium te geven. Toen zij mij vroegen mee te helpen met de actie Geef & Geniet voor Kika, hoefde ik dan ook niet lang na te denken. Ik vind het een prachtig, belangrijk initiatief en ik hoop dat er heel veel geld wordt ingezameld om zo meer onderzoek te doen naar kinderkanker.’
Lancering Geniet & Geef Bier
Grolsch kijkt uit naar de lancering van het Geniet & Geef bier: ‘We zijn ervan overtuigd dat we met onze Grolsch Honing Weizen een speciaalbier hebben gebrouwen waar veel mensen van gaan genieten en daarmee geven aan het goede doel’ zegt Ard Bossema, marketing directeur bij Grolsch.
Gaius Voûte, voorzitter en initiator van Stichting Geniet & Geef, kijkt uit naar weer een succesvolle actie: ‘Het is geweldig dat Hanna Verboom zich inzet voor dit mooie initiatief. Daar zijn wij bijzonder trots op.
Aantal hectoliters gelijk aan genezingspercentage
Grolsch Honing Weizen is een natuurtroebel tarwebier gebrouwen met 60% tarwemout. Het aantal hectoliters (hectoliter = 100L) dat afgevuld wordt, staat gelijk aan het percentage kinderen dat geneest van kanker in dat jaar. Dit jaar ligt het genezingspercentage op 78%. Er wordt dus 78 hectoliter afgevuld op fust voor de horeca en 78 hectoliter wordt afgevuld op fles voor retail.