nhow Amsterdam RAI, vlakbij het RAI Convention Centre en station Amsterdam RAI, wordt met 650 kamers, verdeeld over 24 verdiepingen het grootste nieuw gebouwde hotel in de Benelux. Eerder al werd het interieurdesign van het hotel gepresenteerd.
'Wij zijn in de wolken, letterlijk, de samenwerking tussen The Entourage Group en nhow Amsterdam RAI aan te kondigen’, zegt Eliyahoo. ‘Met de introductie van twee gloednieuwe concepten op de bovenste verdieping van het grootste nieuwbouwhotel in de Benelux en een multiculturele hotspot voor de lokale Amsterdammer, zakenreizigers en toeristen, gaan wij een unieke ervaring neerzetten.’
Nieuwe weg voor The Entourage Group
Voor The Entourage Group, van eigenaren-oprichters Yossi Eliyahoo en Liran Wizman, is dit een grote stap: tot nu toe bevonden alle concepten van de groep in hotels zich in hotels van European Hotels Private Collection (EHPC), waar Wizman ook eigenaar van is. Dat The Entourage Group nu ook met een andere hotelgroep gaat samenwerken, betekent dat de groep een nieuwe weg in slaat.
Herman Klok, regional director of operations voor Amsterdam, Verenigd Koninkrijk en Zwitserland van NH Hotel Group en Yossi Eliyahoo ondertekenden donderdag 2 mei de overeenkomst.
Viersterrenhotel nhow Amsterdam RAI, dat volgens de planning in het eerste kwartaal van 2020 zijn deuren opent, beschikt verder over een bar op de 1e verdieping, ontbijt-, lunch en dinerfaciliteiten op de 17e en Meeting & Event services inclusief F&B op de 23e verdieping - dit alles geëxploiteerd door NH Hotel Group.
Lees hier alles over nhow Amsterdam RAI
'Eliyahoo heeft voorbeeldfunctie'
Maarten Markus, managing director Noord-Europa van NH Hotel Group, kijkt uit naar de samenwerking. 'De keuze om samen te werken met The Entourage Group voor nhow Amsterdam RAI ligt voor de hand. Zowel in Amsterdam als in het buitenland hebben ze aangetoond succesvolle concepten te lanceren.'
'Het is duidelijk dat horecagoeroe Eliyahoo een voorbeeldfunctie heeft voor culinaire belevenissen in Amsterdam, voor zowel lokale als internationale fijnproevers', gaat Markus verder. 'Daarnaast past ons 'disruptive' nhow lifestylemerk zich als een soort kameleon aan aan de trends en behoeften van zijn omgeving, en dat sluit aan bij de wijze waarop The Entourage Group zijn restaurantconcepten benadert. Ik kijk uit naar de vooruitstrevende gerechten en drankjes die Yossi Eliyahoo en zijn team in petto hebben.’