Starbucks kreeg altijd het verwijt dat ze de trend van lichter gebrande koffies negeerde, en daarmee minder aantrekkelijk was voor een grote groep gasten. Daar hoopt de koffiegigant met de Blonde-blend een eind aan te maken.
De Blonde-blend bestaat uit bonen uit Latijns-Amerika en Oost-Afrika. De Latijns-Amerikaanse koffie geeft een ronde, zachte textuur, terwijl de Oost-Afrikaanse koffie smaken van citroen, sinaasappel en karamel met zich meebrengt.
Reuben Arnold, Vice President, Marketing & Product Starbucks EMEA, zegt: 'We zijn trots op een menu dat zo veel keuze biedt en klanten de mogelijkheid geeft hun favoriete drankje zelf samen te stellen. Klanten kunnen nu kiezen uit de Blonde Espresso Roast voor een zachte maar krachtige smaak, en de Signature Espresso Roast voor een gedurfde en rijke smaak. Het is een geweldige manier om nieuwe espressodrinkers uit te nodigen om onze koffie te proberen, en tegelijkertijd onze koffiedeskundigen nieuwe opties te bieden.'