Soenil Bahadoer maakt gerechtjes voor restaurants 't Zusje

Soenil Bahadoer maakt gerechtjes voor restaurants 't Zusje

Tweesterrenchef Soenil Bahadoer van De Lindehof in Nuenen heeft een aantal gerechtjes gemaakt voor de restaurantketen 't Zusje van Peter Smits. Hoe kwam deze samenwerking tot stand?

Soenil Bahadoer heeft drie gerechten ontwikkeld die vanaf 2 juli op de kaart staan van alle restaurants van 't Zusje. Restaurantketen ’t Zusje is een concept waarbij gasten voor een vast bedrag (28,80 euro) onbeperkt kleine (tapas)gerechten kunnen eten. Drankjes zijn niet bij deze prijs inbegrepen.  Er zijn zusjes in  onder meer Scheveningen (Kurhaus), Breda, Zaltbommel, Uden, Apeldoorn, Doetinchem, Rotterdam, Bergen op Zoom en Nijmegen. In Deventer is op 22 juni 2018 de twintigste vestiging geopend.

Soenil Bahadoer

De SVH Meesterkok Soenil Bahadoer: ‘Rob en ik kennen elkaar van onze koksopleiding. Daar waren er toen twee van in Brabant, in Tilburg en in Eindhoven. Het heette SKB. Wij noemden het ‘Strafkamp Brabant.’ Ik had helemaal geen zin om te leren; ik wilde koken.’ Bahadoer koos voor de richting waarbij hij vijf dagen kon koken en een dag naar school moest. Ook Rob van der Velde koos deze richting. En de chefs kwamen samen te werken voor Hostellerie Du Chateau waar ze werden opgeleid door Frans Gerritsen.

Bahadoer vervolgt in het magazine van het Zusje – Zusje & Zo – ‘nu bedienen Rob en ik een heel andere doelgroep. Maar in principe doen we hetzelfde. We koken ambachtelijk en we proberen binnen ons eigen concept een topproduct neer te zetten.’

Rob van der Velde: ‘Natuurlijk zijn er ook verschillen. Bij Soenil staan er tien koks die per dag 35 tot 40 couverts verzorgen. Wij doen met zes koks 140 couverts. Dan moet je anders denken en werken om ervoor te zorgen dat er toch alleen topgerechtjes de keuken verlaten. Het is super dat we straks drie gerechtjes van Soenils niveau op de kaart hebben.’

Soenil Bahadoer zelf ziet het ook als een win-win situatie. ‘Er komen mensen bij ’t Zusje eten die hierdoor misschien wel een keer in een sterrenrestaurant willen gaan eten. En als mijn gasten weten dat er gerechtjes van mij bij ’t Zusje op de kaart staan, gaan ze er misschien een keer eten. Het is natuurlijk wel een andere prijsklasse…’

Onder de abonnees van Zusje&Zo magazine verloot Peter Smits twee keer een zesgangendiner bij De Lindehof van Soenil Bahadoer voor twee personen.

't Zusje in de Horeca Top 100

In de Top 100 van Grootste Bedrijven en Merken van Misset Horeca staat Zusje Tapas genoteerd op plek 57 met een omzet van 28 miljoen euro voor boekjaar 2017. Een forse plus ten opzichte van voorgaande jaren. Peter Smits verwacht in 2018 opnieuw een mooie groei te kunnen realiseren. Het concept van ’t Zusje is even eenvoudig als doordacht: omdat gasten het vaak moeilijk vinden een keuze te maken kunnen ze onbeperkt kleine hapjes bestellen voor een vaste prijs. De placemats van de gasten vormen bij ‘t Zusje de menukaart en per tafel is er sprake van één bestelstrookje. Dit strookje kan men rond laten gaan, waardoor interactie ontstaat tussen de gasten over het eten en wat te bestellen. De meeste locaties zijn in de weekenden al weken vooruit volgeboekt.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.