Twan Hakvoort en Renée Hellendoorn stonden met twee andere genomineerde horecaondernemers in de regionale finale van Meest Markante Horecaondernemer Flevoland: Dennis Goossens van Restaurant Het Wapen van Ens en Johan Tijink van KFC Lelystad. De juryleden bezochten de afgelopen weken de genomineerde bedrijven en ging met de finalisten in gesprek. Op basis hiervan én de eindpresentatie tijdens de finale die vandaag plaatsvond, zijn Twan Hakvoort en Renée Hellendoorn gekozen tot winnaars.
Vernieuwen en koesteren
De jury roemt het duo omdat het 'veel lef heeft getoond in hoe zij zaken hebben aangepakt, blijven investeren en innoveren. 't Voorhuys laat elk jaar een omzetstijging zien. 'En dat is, gezien de roerige tijden waarin zij gestart zijn, een hele knappe prestatie. Twan en Renée hebben het bedrijf zes jaar geleden van hun (schoon)ouders overgenomen. Een spannende en gedurfde stap voor het jonge stel, zeker in de crisistijd. Door de goede elementen uit het verleden te koesteren en te combineren met de vele mogelijkheden van de hedendaagse maatschappij hebben zij ervoor gezorgd dat het een succesvol bedrijf is gebleven in een tijd waarin het met de horeca niet al te best ging.'
Een thuis voor iedereen
Een knappe prestatie vindt de jury. Wim Koemeester vervolgt: 'Twan en Renée hebben het concept ‘een thuis zijn voor iedereen’ goed doorgevoerd. De menukaart en bediening zijn afgestemd op de wensen van de verschillende doelgroepen. Daarnaast zorgen ze goed voor hun personeel. Onder meer door het organiseren van personeelsfeesten, maar ook door opleidings- en doorgroeimogelijkheden te bieden. Bovendien krijgen medewerkers de vrijheid en verantwoordelijkheid om - ieder op zijn gebied - beslissingen binnen het bedrijf te nemen en veranderingen door te voeren.'
Meest Markante Horecaondernemer
KHN organiseert elke drie jaar de verkiezing van de Meest Markante Horecaondernemer. De prijs wordt toegekend aan innovatieve horecaondernemers die andere ondernemers inspireren. Ondernemers die weten wat er speelt, inspelen op nieuwe consumentenontwikkelingen en succesvol zijn. De Meest Markant-verkiezing begint bij regionale verkiezingen in veertien regio’s. Uit de veertien winnaars wordt in 2019 de Meest Markante Horecaondernemer van Nederland gekozen.