Tijdens het evenement krijgen studenten van een selecte groep top hotelscholen wereldwijd de kans van hun leven In samenwerking met Colliers International heeft Hotelschool The Hague een case ontwikkeld voor de studenten: ontwikkel een nieuw hotel/hospitality concept voor een project naast de Heineken Music Hall. Innovatie en haalbaarheid zijn hierbij de uitgangspunten. De resultaten zullen worden gepresenteerd aan een jury van internationale top CEOs.
Twaalf hotelscholen vertegenwoordigd
Twaalf hotelscholen uit de hele wereld worden ieder vertegenwoordigd door drie top studenten. Deze studenten krijgen een uitdagend vraagstuk voorgelegd, betreffende nieuwe ontwikkelingen in de industrie die van toepassing zijn op de hotelketens die aanwezig zijn op de laatste dag van de conferentie. De ceo's zullen de groepen studenten uitdagen door de studenten moeilijke vragen te stellen en daarna te beoordelen, om vervolgens een winnaar uit te roepen.
Naast de case, zal Hotelschool The Hague tijdens de Genio Worldwide Innovation Summit ook de nieuwste trends in hospitality presenteren.
De twaalf participerende hotelscholen zijn:
- Les Roches Global Hospitality Education (Zwitserland)
- University of West London (Verenigd Koninkrijk)
- Stenden Hotel Management School (Nederland)
- Ecole de l’Institut de Tourisme et d’Hôtellerie (Canada)
- Vistula Group of Universities in Warsaw (Polen)
- Ryerson University (Canada)
- School of Hotel and Tourism Management, The Hong Kong Polytechnic (Hong Kong)
- Hotel Management School of Maastricht (Nederland)
- Shannon College of Hotel Management (Ierland)
- Haaga Helia University of Applied Science (Finland)
- Florida International University (Verenigde Staten)
- Hotelschool The Hague (Nederland)
De jury bestaat uit de volgende top CEOs en directeuren: Wolfgang Neumann (CEO Rezidor), Daniel Ruff (CEO Wyndham), Thomas Willms (COO Steinberger), Milan Arandelovic (Regional GM Hilton), Hans Heijligers (CEO IHG Asia), Carmen Hui (Commercial Director Booking.com) en Ricco de Blank (CEO SHKP Hotels).