Ruim honderd Nederlandse brouwerijen openden dit jaar hun deuren voor geïnteresseerden. Tijdens dit sluitstuk van de Week van het Nederlandse Bier, lokte dat zo'n 14.000 nieuwsgierigen. Wederom een groei ten opzichte van eerdere jaren.
Bier en eten
De Nederlandse Brouwerijdagen golden als de afsluiting van de 6e editie van de Week van het Nederlandse Bier. Van 11 t/m 21 mei stond bier van eigen bodem centraal en kon men door het hele
land genieten van o.a. proeverijen, biermenu’s, biervaarten, bierwandeltochten en bierfestivals. Dit jaar lag de focus op de combinatie bier en food en werd de nieuwe campagne ‘Dat Smaakt naar Bier’ gelanceerd.
Lees ook: Burgmeester Den Haag opent Week NL Bier
Bloedbroeder Beste Bier van Nederland
Het Nederlandse Bierproeffestival in Den Haag zorgde van 11 t/m 13 mei voor de aftrap van 'De Week’. Tijdens de opening werd teven bekend dat Bloedbroeder van brouwerij Kompaan de Mitra-award voor het Beste Bier van Nederland 2017 heeft gewonnen.
Zie ook: video-interview voorzitter Henri Reuchlin
Week van het Nederlandse Bier 2018
In 2018 zal de Week plaatsvinden van 24 mei t/m 3 juni. Ook dan wordt er weer afgetrapt met het Nederlands Bierproeffestival in Den Haag van 24 t/m 26 mei, en afgesloten met de Nederlandse Brouwerijdagen van 1 t/m 3 juni. Voor meer informatie: www.weekvanhetnederlandsebier.nl