Jaarlijks worden alle Best Western hotels in Nederland en België gecontroleerd op de internationale eisen die Best Western stelt op het gebied van onderhoud, kwaliteit, service, personeel, schoonmaak en branding. Het hotel dat de beste resultaten behaalt, ontvangt de Best Western Quality Award. De feedback van gasten – berekent naar het gemiddelde van alle online reviews van sites als Booking.com, TripAdvisor en Hotels.com – maakt een belangrijk onderdeel uit van de score.
Hoge NPS winnende hotels
Het in La Louvière gelegen Best Western Plus Orange Hotel won vorig jaar nog de Best Investment Award en heeft een Net Promoter Score (NPS) van 83%. Kasteel de Vanenburg – BW Premier Collection is sinds 1 maart 2017 drager van het label BW Premier Collection en heeft eveneens een hoge NPS: 82% van de gasten zou het hotel in Putten aanbevelen.
Best Investment Award
Naast de Quality Award werden er tijdens de Hoteliers Meeting meer awards uitgereikt. Het in Brussel gelegen Best Western Royal Centre investeerde het afgelopen jaar in de kamers, badkamers en gangen. Best Western City Hotel Woerden heropende in 2016 na een volledige renovatie en behaalde direct maximale scores bij de kwaliteitscontroles. Beide hotels ontvingen de Best Investment Award.
Best Revenue Performance Award
Dat de investering zijn vruchten afwierp, blijkt uit het feit dat het Brusselse Best Western Royal Centre ook winnaar is van de Best Revenue Performance Award. Ondanks de economische uitdaging in Brussel wist het hotel toch een groei van 75% in kamernachten te realiseren. Best Western Hotel Nobis in Asten is met een groei van 49% in kamernachten winnaar van de Best Revenue Performance Award onder de hotels in Nederland.
Lees ook: Grand Winston wordt Best Western Plus
Best Rewards Performance Award
De Best Rewards Performance Award is voor Best Western Plus Hotel Alize in Moeskroen (België). Zij bewerkstelligden een omzetgroei van 72% binnen het loyaliteitsprogramma Best Western Rewards. Best Western Blue Tower Hotel in Amsterdam ontving eveneens de Best Rewards Performance Award, door een omzetgroei binnen het loyaliteitsprogramma van 70%.