Online werd er in 2016 bijna 380 duizend keer over fastfoodketens gesproken. Dat blijkt uit onderzoek van Adformatie, waarbij gebruik is gemaakt van de reputatie-analysetool Buzzcapture. Veruit de meeste 'buzz' ging over McDonald's, dat maar liefst 200 duizend keer werd besproken (54 procent).
De rest van de top 10
KFC staat met 21 procent op de tweede plaats, gevolgd door Burger King met 8 procent. Domino's staat met 5 procent op nummer 4. Dan volgen Febo en Subway, beide met 4 procent. New York Pizza was goed voor 2 procent, Smullers en Julia's pakten beide 1 procent en Taco Mundo staat op nummer 10 met minder dan 1 procent.
Meest besproken snacks
Wat waren de meest besproken snacks van 2016? Pizza staat bovenaan met 44 procent, gevolgd door hamburgers (31 procent) en friet (11 procent). In totaal ging het gesprek online meer dan een miljoen keer over snacks in 2016.