Marlies van Sint Annaland, oprichter en CEO van het internationaal opererende Accessible Tourism Online, over dit initiatief: 'Het is nog een lange weg te gaan om de Travel & Leisure industrie te overtuigen van het voordeel om haar dienstverlening beter af te stemmen op mensen met een beperking. Los van het maatschappelijk aspect, laat men ook omzetkansen liggen.'
'Wij zijn dan ook bijzonder ingenomen met het feit dat zowel het Corendon als het Double Tree hotel een leidende rol vervullen bij de serviceverlening aan haar gasten met een fysieke of visuele beperking.
Beide hotels hebben volgens ATO bijzonder veel aandacht besteed aan het aantal kamers en de uitrusting daarvan, maar ook om de overige hotelfaciliteiten optimaal toegankelijk te maken.
Zwembad en kamers
De jury was bij Corendon onder de indruk van de toegankelijkheid van zowel het wellness center als het zwembad, terwijl bij Double Tree het aantal en de variatie aan kamers als uiterst positief werd beoordeeld.
Corendon en Double Tree Hilton
Robert Jan Buitehuis, manager van het Corendon Vitality Hotel, stelt 'bijzonder vereerd te zijn met deze ATO Award, die een bevestiging is dat de bewuste keus – en investeringen- in het optimaliseren van onze toegankelijkheid een bredere erkenning heeft gekregen.'
Caroline Receveur, general manager van het Double Tree Hotel, in een reactie op het krijgen van deze Award: 'Het is ons streven om iedere gast die service te bieden die men verwacht van een hotel.