Warenhuisketen De Bijenkorf gaat de restaurants in de vestigingen in Utrecht en Den Haag later dit jaar vernieuwen. Dit maakte De Bijnenkorf bekend tijdens de presentatie van de jaarcijfers. De omzet van het warenhuis steeg het afgelopen jaar met ruim 7 procent. Dik boven het gemiddelde van de retailbranche.
De Bijenkorf maakte in 2013 een koerswijziging bekend richting meer luxe. Hiervoor legde de keten 200 miljoen euro op tafel, intern gefinancierd.
De nieuwe aanpak zorgde volgens topman Giovanni Colauto direct voor groei. Bijenkorf maakte echter geen precies omzetcijfer bekend. De operationele winst steeg van 14,5 miljoen in het boekjaar 2014/2015 naar 16,5 miljoen in 2015/2016. Dat is exclusief herstructureringskosten van 1 miljoen euro voor de sluiting van filialen.
De groei werd behalve in de fysieke winkels ook behaald met online winkelen. In sommige gevallen gebeurt dat overigens ook in de winkels zelf. De Bijenkorf biedt klanten de mogelijkheid in de winkels met tablets bestellingen te plaatsen.
Ook is het mogelijk om in de winkels uitgezochte spullen en kleding thuis te laten bezorgen.
Dit jaar en volgend jaar wordt de vestiging in Amsterdam verder vernieuwd en worden nieuwe merken zoals Prada en Dior toegevoegd. In Utrecht krijgt de winkel een nieuwe etage en vernieuwd restaurant en ook in Den Haag wordt het restaurant verbouwd.
In de restaurants van De Bijenkorf, La Ruche genaamd, kunnen gasten koffie drinken, lunchen (broodjes, verse sappen) en dineren met een avondschotel of pizza. Er is gratis wifi.
In filiaal in Amsterdam en in Eindhoven heeft Bijenkorf internationale restaurants waar gasten gerechten kunnen kopen uit alle windstreken.