'Maak ambassadeurs van je gasten', is een veelgehoorde uitspraak in de horeca. Mede met die gedachte in het achterhoofd riep Misset Horeca in 2013 De Terras Top 100 Publieksprijs in het leven. Wie heeft de meest loyale gasten en wie weet de achterban het best te mobiliseren zijn of haar stem uit te brengen. Daarnaast wordt ook een beroep gedaan op de creativiteit van de ondernemers. Want het promotiemateriaal komt weliswaar via de Terras Top 100, het is aan de ondernemers om het extra onder de aandacht te brengen. En dat is de afgelopen twee jaren -en ook dit jaar weer- flink gebeurd.
Promotie via Social Media en op Terras
Via social media en op de terrassen zelf worden gasten opgeroepen hun stem uit te brengen op stemopjouwterras.nl en vaak werden er leuke prijzen als een kopje koffie, een waardebon of een lunch-verloting aan verbonden. In zowel 2012 als in 2013 ging de prijs telkens naar Het Hooihuis in Roosendaal. Ook dit jaar stond het terras tijdens de tussenstand in de top-5. Maandag 6 juni wordt bekend of ze een eindspurt hebben getrokken en voor de derde keer op rij De Publieksprijs winnen of dat er voor het eerst in de geschiedenis van de prijs een ander terras ermee vandoor gaat.
Tipje sluier 2015 opgelicht
Inmiddels zijn alle stemmen geteld en is er een heuse Publieksprijs Top 10. Deze wordt echter maandag pas onthuld, maar we kunnen wel alvast een tipje van de sluier oplichten. De tien beste bedrijven die naar voren zijn gekomen uit de stemming om de Publieksprijs, wisten ruim 5300 stemmen te verzamelen. Een dikke 900 daarvan zijn uitgebracht op de uiteindelijk winnaar. En wie dat is...nog even geduld