Cafetariahouders kunnen via het Lekker-concept zelf bepalen hoeveel ondersteuning ze wensen op marketinggebied. Het pakket begint met een actieposter en is uit te breiden met verpakkingen, menukaarten en een diapresentatie tot een compleet reclamepakket met gevelborden en raamfolie.
Laagdrempelig
'We hebben gemerkt dat er behoefte is aan onafhankelijke ondersteuning op een laagdrempelige wijze in de fastservicemarkt', laat Hanos-woordvoerder Nico Visser weten. Met het concept Lekker kan de ondernemer zelf bepalen hoe lang hij een actieposter gebruikt en welke prijzen er aan vast hangt.
Geen contract
Visser erkent dat het laagdrempelige concept niet helemaal nieuw is. 'We hebben een oude service opgepoetst.' In het verleden had Hanos het Pakk'et-concept. 'Nu hoeven ondernemers geen contract meer te tekenen en zijn er geen drempelvoorwaardes. Bijvoorbeeld dat een ondernemer moet meedoen aan een folder.' De cafetariahouder bepaalt zelf wanneer hij de marketingmiddelen van Lekker inzet.
Anytyme
Hanos heeft al jaren een softfranchiseformule voor cafetariahouders in huis: Anytyme. Dit jaar staat deze keten van cafetaria's op de twaalfde plaats in de Fastservice Top2014.