In 2014 startte McDonald's al met de 'No logo'-campagne, om te laten zien dat haar producten merken zijn geworden en onlosmakelijk zijn verbonden aan McDonald's. Het fastfood-bedrijf zegt nu een stapje verder te willen gaan, door haar populairste producten te veranderen in Picto's.
Herkenbaar
'De iconische producten zijn zo uniek en herkenbaar, dat het opzichzelfstaande merken zijn geworden: allemaal iconen die automatisch een link leggen met McDonald's. Daarom kiezen wij voor een campagne, zoals de consument nog niet van ons gewend is,' aldus René Jaspers, Directeur Marketing van McDonald's Nederland.
Picto Puzzel
Tijdens de campagne zijn op abri's ook Picto Puzzels te zien. Door een Picto Puzzel te scannen met de McDonald's App, kan de unieke Picto Puzzel gespeeld worden. Wie de Picto Puzzel oplost, ontvangt direct een coupon in de McDonald's App voor een gratis kleine portie Franse Frietjes bij een McDonald's restaurant in de buurt. De Picto Puzzel is te spelen van 17 februari tot en met 16 maart 2015.