Half juni haalde Iens Independent Index, uitgever van restaurantgidsen, flink uit naar de horecaplannen nabij een kantorenpark in Amsterdam-Zuidoost. Iens vond het onbegrijpelijk dat er een ‘fastfoodstrip’ komt in een tijd waarin gezonde voeding een belangrijk thema vormt. Er werd zelfs een digitale handtekeningenactie opgezet.
Judith Prins, marketingmanager van eigenaar Dobson & Uzcudun Restaurants, bestrijdt het door Iens geschetste ongezonde karakter. ‘Rancho BBQ & Grill herbergt twee concepten onder één dak. Een Argentijns à la carte restaurant en een bbq-restaurant waar men aan een eigen barbecue zelf vlees kan bereiden. Geheel in lijn met de huidige trend van gezond en bewust eten is de lunchkaart uitgebreid met een aantal frisse salades met bijvoorbeeld gegrilde tonijnsteak en een aantal gezond broodjes met gegrilde groenten of carpaccio.’
Prins vervolgt: ‘Op deze manier komt Rancho BBQ & Grill de wensen van haar gasten tegemoet. Of zij nu komen voor een malse Argentijnse steak of een lichte maaltijd, beide zijn op de menukaart te vinden. Rancho BBQ & Grill heeft ook een vestiging in het Brugrestaurant boven de A$ bij Schiphol. Daar waarderen gasten juist het ruime aanbod van verschillende restaurantconcepten met fastfood en slowfood.’
In de nieuwe foodcourt komen naast een vestiging van Rancho BBQ & Grill zaken van Burger King, KFC en Sizzling Wok. De Foodstrip ligt vlakbij de snelwegen A2, A9 en A10 en richt zich naast weggebruikers op bedrijven op de grote terreinen tussen knooppunt Holendrecht en het Amsterdamse ziekenhuis AMC.
Moederbedrijf Dobson & Uzcudun Restaurants telt veertien horecabedrijven, hoofdzakelijk in en rond Amsterdam. Het bedrijf heeft een jaaromzet van ruim 10 miljoen euro en bezet daarmee de 63ste plaats in de Misset Horeca Top-100, de ranglijst van grootste horecabedrijven qua omzet van Nederland.