Directeur Philip Geervliet en zijn managers zijn stuk voor stuk gedreven, trotse mensen die hun vak tot op het bot verstaan. Authenticiteit, kwaliteit en teamgeest zijn de kernbegrippen in en rond het monumentale château.
Het managementteam van St. Gerlach laat op alle fronten merken dat het de gast aan niets mag ontbreken. De missie ‘verwachtingen en wensen van gasten te overtreffen’, maken de 150 medewerkers van St. Gerlach meer dan waar. De jury noemt het een knappe prestatie om in een historisch onderkomen dat zoveel logistieke problemen met zich meebrengt, een hotel op succesvolle wijze te exploiteren.
Spannende finale
De wedstrijd was tot het laatste moment spannend. St. Gerlach moest het in de eindronde opnemen tegen twee andere finalisten, Westin Rotterdam en De Sparrenhorst in Nunspeet. In totaal waren dit jaar tien hotels genomineerd voor de Dutch hotel Award.
1500 stemmen op videoclip
De wedstrijd bestond uit verschillende onderdelen: een schriftelijke inzending, een podiumpresentatie in het ING House en een bezoek van de jury op locatie. De drie finalisten moesten bovendien een videoclip van zichzelf maken. De clips zijn hier en op www.dutchhotelaward.nl te zien. Op de filmpjes kon tot woensdagochtend 9.00 uur worden gestemd. Bijna 1500 mensen – overwegend collega’s uit de hotellerie – brachten hun stem uit.
Uitreiking
De Dutch Hotel Award wordt vrijdag 8 juni om 11.00 op locatie uitgereikt. Château St. Gerlach is het tweede Limburgse hotelbedrijf dat de vakprijs in de wacht sleept. In 2005 ging de Dutch Hotel Award naar hotel Beaumont in Maastricht. Le Méridien Hotel Des Indes in Den Haag won vorig jaar en in 2004 ging het Delta Hotel in Vlaardingen met de Dutch Hotel Award aan de haal.
Organisatie en jury
De Dutch Hotel Award is een initiatief van adviesbureau Trust Hospitality in nauwe samenwerking met Misset Horeca, ING Bank, Hotelschool Den Haag en SBS Architectuur.