De boze gast verliet het bedrijf en reviewt Merlet op Google met slechts 1 van de 5 sterren. 'Leuk hoor die social media en google,' klinkt het cynisch uit de mond van de horecaondernemer Martin van Bourgonje. In een paar uur tijd viel er in Bergen vrijdagavond 18 juni maar liefst 121 millimeter regen.
Er komt bijna stoom uit zijn oren. over zo veel onbegrip. ‘Er stond tien centimeter water in de keuken! We moesten even stoppen. Gangen stonden blank… Maar we hebben zo snel als mogelijk alles hervat. Iedereen heeft keihard gewerkt en dan ontvang je zo veel onbegrip.’ Hij probeert het los te laten en zich op te trekken aan de vele positieve opmerkingen van gasten die wel bleven.
Bizarre review
De gast die de review schreef had totaal geen geduld en verliet het bedrijf om de volgende woorden op internet achter te laten: ‘Door gevaarlijk noodweer gereden om vervolgens te horen te krijgen dat er niks de keuken uitgaat. Thanks voor het afbellen of mailen.’ Score: 1* van de mogelijke 5*.
Gelukkig kan Merlet het negatieve ombuigen naar iets positiefs. In de dagen na de recensie wordt Martin van Bourgonje overstelpt met positieve reacties en steun. Ook daadwerkelijke boekingen komen er op binnen.
Gelukkig waren er ook complimenten en ging een andere gast weg met de woorden: ‘Terwijl er een rivier door het hotel liep, hebben wij een fantastische maaltijd gekregen’.
Martin van Bourgonje heeft online direct gereageerd:
‘Als team hebben wij met verbazing uw reactie gelezen. Wij zijn inderdaad getroffen door noodweer vanavond. Keukens, kelders, de parkeergarage en de entree van het grand café waren compleet onder gelopen met water. Wij begrijpen dat u daar als gast niks mee te maken heeft, want de show must go on. Het heeft hier en daar misschien iets langer geduurd, maar het complete servies is deze avond voor onze gasten verzorgd. De gasten die wel even gewacht hebben, gaven ons een staande ovatie. Een van onze gasten stond zelfs op en zei letterlijk ‘Terwijl er een rivier door het hotel liep hebben wij een fantastische maaltijd gekregen’. Het is onbegrijpelijk dat u totaal geen begrip heeft voor de situatie van vanavond. U bent notabene een horeca collega!’
Merlet scoort gemiddeld nog steeds een 4,6 op Google, het is de eerste beoordeling met de laagst mogelijke score van dit bedrijf.