Horecaondernemers zijn belangrijk voor Makro. Makro wil zich daarom in december extra inzetten voor de horeca en roept iedereen in Nederland op om dit jaar het kerstmenu bij de lokale horeca te bestellen.
Uit diverse onderzoeken is gebleken dat meer dan de helft van de restaurants niet open gaat met kerst ook al zou dit wel mogen. Ook blijkt dat 60% van de horeca de mogelijkheid biedt tot afhalen/bezorgen tijdens kerst. Om dit extra te ondersteunen is Makro voor de horecaklanten gestart met een initiatief: #bestelkerst.
Door middel van landelijke promoties wordt er aangemoedigd om kerst dit jaar thuis te bestellen via de lokale horeca. Daarnaast kunnen via een centraal platform de kerstmenu’s besteld worden bij de aangesloten restaurants. ‘De horeca is en wordt nog steeds hard getroffen en ook voor Makro is dit een hele belangrijke groep met ondernemers.’
‘Door deze actie willen wij de hand uitreiken en de horeca steunen. Niet alleen maar met begrip en mooie woorden, maar ook met een gerichte steun voor de horecaondernemer, ’ aldus, Mark Pieters, manager Horeca Makro.
Circulair verbinden
Makro helpt ook nog op een andere manier. Bij elke besteding van €125,- bij Makro, ontvangen niet-horecaklanten in de maand december een voucher. Deze voucher ter waarde van €7,50 kan besteed worden aan de kerstmenu’s bij restaurants die aangemeld zijn op het platform. Een aangemeld restaurant kan dit voucherbedrag dan vervolgens weer uitgegeven worden in één van de zeventien Makro-vestigingen.
‘Op deze manier verbindt Makro alle klanten die inkopen doen, draagt bij aan het lokaal kerst bestellen en wil laten zien dat zij er ook écht zijn voor ondernemend Nederland.’