Janneke Nijenhuis: ‘De gids is niet gericht op online boekingen (en rekent dus ook geen commissie) of kortingen maar is ontworpen vanuit het perspectief van restaurants. Veel restaurants hebben het hele jaar leuke evenementen op de agenda zoals een Paasbrunch, Moederdag High Tea, muzikaal diner, Kerstbrunch et cetera. Op Bijzonder Uit Eten kunnen restaurants deze agendapunten zelf presenteren zodat het voor restaurantgasten beter vindbaar wordt.’
Op de vraag waarom Janneke Nijenhuis is gestart met (nog) een restaurantgids, zegt ze het volgende: ‘Vanuit mijn hospitality consultancy merkte ik dat het moeilijk is voor restaurants om speciale restaurantaanbiedingen te promoten. Of het nu gaat om een theaterdiner, BBQ-weekend, Jazz High Tea of andere activiteiten – er bestond niet echt een platform waar alle leuke restaurant en food events samenkomen – vandaar Bijzonder Uit Eten’ aldus Janneke Nijenhuis, mede oprichtster van Bijzonder Uit Eten.
Geen reviews, rankings of commissie
‘Daarnaast voelen de meeste restaurants een druk vanuit de bestaande restaurantgidsen waar reviews, ranking en commissies de boventoon voeren. Wij willen Bijzonder Uit Eten juist richten op het unieke aanbod en directe communicatie met het restaurant. Dit levert veel minder ‘no shows’ op en geeft het restaurant weer het directe gastcontact terug.’
Ieder restaurant kan een gratis vermelding aanmaken op Bijzonder Uit Eten (met eigen telefoon/email en webadres).
Voor een uitgebreide restaurant vermelding geldt het eerste jaar een jaarbijdrage van € 35. Hiermee kan de restaurateur dan naast de gratis restaurant vermelding:
- Onbeperkt (kortlopende) evenementen plaatsen (Paasbrunch, Moederdag High Tea, Valentijn, Kerstdiners, Asperge Avond, Muzikaal diner, Kookworkshop agenda items etc.).
- Onbeperkt nieuws berichten plaatsen (opening, verbouwing, nieuwe kaart, nieuwe chef etc.)
- Onbeperkt aanbiedingen en specials met een langere looptijd plaatsen (asperge seizoen, maand menu mosselen, wild, high tea en andere unieke zaken die afwijken van de standaard menu kaart)
Bijzonder Uit Eten maakt deel uit van web development bedrijf WordPress Website Maken met focus op web development in de hospitality.
Wie is Janneke Nijenhuis?
Janneke Nijenhuis is van Hands-On-Advies. Ze deed Hotelschool Den Haag (1998), had commerciële functies op het hoofdkantoor van Golden Tulip, was commercieel directeur van Hampshire Hotels en heeft nu haar eigen adviesbureau. Daarnaast is ze eigenaar van de websites: www.toptravelangebot.de en van www.QualitySites4All.com