Het restaurant schrijft dat op maandag 9 mei al enkele dagen een reservering stond geboekt, maar dat die morgen werd gebeld met de melding dat KPMG niet met twaalf, maar met vijftien gasten zou komen. Daarom werd door restaurant Rauw beslist om een extra werknemer in te zetten. Om 17:30 uur werd de reservering gecanceld.
‘Een collega heeft vanavond het spel gewonnen’, reageert het restaurant op Facebook. ‘Nou we doen niet meer mee. Werkt u bij KPMG? Weet dan: u bent niet langer welkom bij Rauw. Voor u 10 anderen. Sterker nog, we gaan nog liever dicht. Veel plezier bij onze collega's, die dit hopelijk ook lezen.’ Mede-eigenaar Maarten van der Heide zegt tegen Misset Horeca: 'Normaal gesproken zou ik zoiets niet meteen online zetten, maar het is niet de eerste keer dat dit gebeurt.'
KPMG
Andy Bellm, persvoorlichter van KPMG noemt de kwestie ‘heel vervelend’. Bellm vertelt over de reservering van maandag: 'Het diner werd op het laatste moment gecanceld, omdat de groep die mee kon steeds kleiner werd. We gaan nu contact opnemen met de eigenaar van het restaurant, om onze verontschuldiging aan te bieden en te kijken hoe we het restaurant tegemoet kunnen komen.'
Reacties
Het bericht over KPMG levert op Facebook veel verbolgen reacties op. ‘Schandalig’, ‘arrogant gedrag’ en ‘belachelijk’, schrijven mensen. ‘Je wordt zo wel gedwongen om een reservering via de creditcard te maken’, reageert Jeroen Bruigom. Het Facebookbericht is inmiddels ruim 180 keer keer gedeeld.
Uit onderzoek van Misset Horeca onder de beste honderd restaurants van Nederland blijkt de jaarlijkse schadepost als gevolg van no shows tienduizend euro is.