Het bedrijf is in 2012 opgericht en inmiddels wereldwijd beschikbaar in 17 landen en 300 steden. Het is Quandoo’s missie om in 2020 het nummer 1 reserveringsplatform ter wereld te zijn en om meer dan 3 miljoen restaurants te helpen zich online te presenteren aan miljarden consumenten.
32 miljoen geplaatste gasten
Quandoo zegt marktleider te zijn in Duitsland, Engeland, Hong Kong, Singapore, Finland en Italië. Sinds 2012 heeft Quandoo gezorgd voor 32 miljoen geplaatste gasten in restaurants over de hele wereld. De aangesloten restaurants ontvangen momenteel 80.000 reserveringen per maand via het Quandoo systeem.
Quandoo in Nederland
Sinds 2014 bestaat Quandoo ook in Nederland. 'Het groeit hier met 15 procent per maand. In minder dan twee jaar zijn er reeds 550 restaurants aangesloten en heeft Quandoo in Nederland een nummer 2 positie na SeatMe qua aantallen restaurants in Amsterdam, Rotterdam en Haarlem.'
Systeem
Martijn Suister van Quandoo Nederland zegt hierover: 'Het Quandoo Tafel Management systeem is op dit moment het meest geavanceerde systeem op de wereldwijde markt. In tegenstelling tot alle andere systemen is het systeem App-based in plaats van Web-based. Hierdoor kunnen de klantgegevens nooit verloren gaan gedurende de dag/nacht. Al mocht het internet uitvallen, dan kan de restaurateur gewoon doorwerken. Zo mist het restaurant bijna nooit een reservering. Gasten kunnen reserveren wanneer het hen uitkomt. Ze krijgen meteen een bevestiging en hoeven niet te wachten op antwoord.'
Loyalty programma
Via een eigen account spaart een gast automatisch loyalty punten. Bij 1000 punten betaalt Quandoo €10 uit. Hiermee spaart een gast voor korting bij een van de bij Quandoo aangesloten restaurants bij een volgende reservering.
Automatische taalherkenning
De Quandoo widget kan 'zien' op welke taal de browser van het device staat ingesteld. Wanneer iemand uit bijvoorbeeld Hong Kong in Nederland een reservering plaatst verandert de widget in het Chinees, zodat een gast makkelijker en sneller kan reserveren.
Reviews
Bij Quandoo kan een gast alleen een review plaatsen wanneer die daadwerkelijk ook heeft gegeten bij een van de restaurants.