‘We denken dat we de eerste in Nederland zijn met zo’n service’, zegt Marieke Rosier van Savarin trots. Een bord naast de entree moet de gasten op de dienst attenderen. ‘We doen het nu anderhalve maand en de belangstelling begint te komen.’
Vooralsnog zijn het vooral de zakelijke lunchgasten die gebruik maken van de extra service, een tiental tot nu toe. Het komt op de rekening als ‘extra parkeerservice’, en wordt in bijna alle gevallen door de baas betaald. Savarin krijgt veel zakelijke lunchers van het naastgelegen kantoorpark.
De nabijgelegen Wasstraat Ypenburg kwam zelf met het initiatief voor de service, zegt Rosier. ‘Hun chauffeurs halen de auto’s op en brengen ze gegarandeerd binnen een uur weer terug, gewassen en uitgestofzuigd.’
Van de 27,50 die de dienst kost gaat 25 euro naar Ypenburg. Rosier: ‘Wij verdienen er niet op. Het is puur een extra service.’ Het beetje geld wat achterblijft bij Savarin wordt geïnvesteerd in de promotie van de wasservice.