Mega-succes dankzij TikTok: lunchroom uit Apeldoorn heeft de gouden formule

Mega-succes dankzij TikTok: lunchroom uit Apeldoorn heeft de gouden formule

Dankzij TikTok gaan de broodjes bij Bollino's in Apeldoorn ook letterlijk als (warme) broodjes over de toonbank. Sommige filmpjes van de jonge chefs zijn al een miljoen keer bekeken, wat hun onderneming tot een enorm succes maakt.

Simple in Utrecht verkocht: allereerste hotel voor koffie- en lunchketen Anne&Max

Simple in Utrecht verkocht: allereerste hotel voor koffie- en lunchketen Anne&Max

Restaurant en hotel Simple in Utrecht is verkocht aan twee ondernemers die in de stad al een vestiging van lunch- en koffieketen Anne&MAx hebben. Zij gaan op de plek van Simple het allereerste Anne&Max hotel van Nederland openen.

1,1 miljard euro besteed bij koffie- en lunchketens

1,1 miljard euro besteed bij koffie- en lunchketens

76 miljoen gasten besteedden het afgelopen jaar €1,1 miljard bij koffie- en lunchketens in Nederland. De gemiddelde besteding per bezoek is €15. Nederlanders gaven het meeste uit bij lunchrooms waar je kunt zitten en het minste bij ketens waar bezoekers voornamelijk eten of drinken afhalen.

Willem van Oostrum: 'retail en horeca gaan prima samen'. Foto's: Koos Groenewold

Succesvol blurringconcept Daen's in Utrecht is retail en horeca ineen

Willem van Oostrum begon ooit met Daen's in Utrecht als herenmodezaak. Inmiddels bestaat Daen's uit een kledingwinkel, lunchroom, plantenwinkel en boutique hotel. Deze ondernemer omarmt blurring, en pakt het dan ook serieus aan.

Hoge NPS loont voor koffieketens: gasten drinken hun koffie vaker ter plekke

Hoge NPS loont voor koffieketens: gasten drinken hun koffie vaker ter plekke

De grootste koffieketens van Nederland scoren gemiddeld een Net Promoter Score (NPS) van +57. Bezoekers van koffieketens met een hoge NPS drinken hun bestelling vaker ter plaatse dan dat ze deze afhalen. De hoogst behaalde NPS van een Nederlandse koffieketen is +88.

Topkwaliteit taarten met een Amerikaans tintje en een gezonde Hollandse marge

Topkwaliteit taarten met een Amerikaans tintje en een gezonde Hollandse marge

Cut the Cake is een nieuw, hip merk dat tijdens de Horecava 2023 is gelanceerd. Hiermee kunnen horecaondernemers hun assortiment uitbreiden met Amerikaanse taarten van Nederlandse bodem. De high-end convenience taarten, die de jonge generatie horecagasten zeker zullen aanspreken, zijn van hoge kwaliteit en hebben een homemade uitstraling.