Social Media

Mega-succes dankzij TikTok: lunchroom uit Apeldoorn heeft de gouden formule

Dankzij TikTok gaan de broodjes bij Bollino's in Apeldoorn ook letterlijk als (warme) broodjes over de toonbank. Sommige filmpjes van de jonge chefs zijn al een miljoen keer bekeken, wat hun onderneming tot een enorm succes maakt.

Bedrijfsoverdracht

Simple in Utrecht verkocht: allereerste hotel voor koffie- en lunchketen Anne&Max

Restaurant en hotel Simple in Utrecht is verkocht aan twee ondernemers die in de stad al een vestiging van lunch- en koffieketen Anne&MAx hebben. Zij gaan op de plek van Simple het allereerste Anne&Max hotel van Nederland openen.

Koffie

1,1 miljard euro besteed bij koffie- en lunchketens

76 miljoen gasten besteedden het afgelopen jaar €1,1 miljard bij koffie- en lunchketens in Nederland. De gemiddelde besteding per bezoek is €15. Nederlanders gaven het meeste uit bij lunchrooms waar je kunt zitten en het minste bij ketens waar bezoekers voornamelijk eten of drinken afhalen.

Willem van Oostrum: 'retail en horeca gaan prima samen'. Foto's: Koos Groenewold
Blurring

Succesvol blurringconcept Daen's in Utrecht is retail en horeca ineen

Willem van Oostrum begon ooit met Daen's in Utrecht als herenmodezaak. Inmiddels bestaat Daen's uit een kledingwinkel, lunchroom, plantenwinkel en boutique hotel. Deze ondernemer omarmt blurring, en pakt het dan ook serieus aan.

Horeca

Hoge NPS loont voor koffieketens: gasten drinken hun koffie vaker ter plekke

De grootste koffieketens van Nederland scoren gemiddeld een Net Promoter Score (NPS) van +57. Bezoekers van koffieketens met een hoge NPS drinken hun bestelling vaker ter plaatse dan dat ze deze afhalen. De hoogst behaalde NPS van een Nederlandse koffieketen is +88.

Gesponsord
Gesponsord
Restaurant

Gesponsord Topkwaliteit taarten met een Amerikaans tintje en een gezonde Hollandse marge

Cut the Cake is een nieuw, hip merk dat tijdens de Horecava 2023 is gelanceerd. Hiermee kunnen horecaondernemers hun assortiment uitbreiden met Amerikaanse taarten van Nederlandse bodem. De high-end convenience taarten, die de jonge generatie horecagasten zeker zullen aanspreken, zijn van hoge kwaliteit en hebben een homemade uitstraling.

  1. Nieuwe vestiging The Blueberry dankzij crowdfunding
  2. Explosieve toename van aantal koffie- en lunchzaken
  3. Franchisenemers (her)openen tweede Bagels & Beans in Utrecht
  4. Diego's Burgers opent pop-up Sweet 'n Salty
  5. Veganconcept Wild & The Moon uit Parijs opent in Amsterdam
  6. Doppio Espresso neemt Chocolate Company Café en Barista Café over
  7. Agnes Raggers neemt koffiezaak in Bergen over en is alweer weg bij Hotel Arena
  8. Bagels & Beans houdt meet-and-greet voor potentiële franchisenemers
  9. Lunchroom Het Monument moet dicht en veilt complete inventaris
  10. Heel Holland Bakt-winnares Anna Yilmaz opent Anna's Smaakatelier
  11. Van Bikkels heeft medewerkers met verstandelijke beperking, maar dat is bijzaak
  12. Lizan van der Pol nieuwe mede-eigenaar Bagels & Beans
  13. Dit is La Place nieuwe stijl: lichtere en frisse kleuren, meer vers en gezonder
  14. Open: The Clubsandwich Company in Amsterdam
  15. Amsterdams pannenkoekenhuis opent pop-up restaurant met Hollandse broodjes
  1. De Carrousel in Tilburg investeert €25.000: 'Klaar voor de herstart'
  2. Zesde vestiging van Lebkov van start in Utrecht
  3. Bagels & Beans opent vijfde vestiging in Rotterdam
  4. Lebkov & Sons opent zesde vestiging op Utrecht Centraal
  5. Curcuma in Gouda bewijst dat vegetarisch lunchen niet saai hoeft te zijn
  6. Horecainterieur: Smaak Lokaal speelt met interieur in op verschillende doelgroepen
  7. Heerlijk bij Space Winner richt zich met lunch bezorgen op zakelijke markt
  8. Oprichter Anne&Max: 'Als tiener droomde ik al van dit concept'
  9. Utrechtse sappenbar moet naam aanpassen van Amerikaanse collega
  10. Van wereldse top naar knusse lunchroom Mortimer
  11. Broodtrends: bijzondere granen, vormen en uitstraling
  12. Lichte, frisse broodvarianten voor de zomer
  13. Bourgondische lunchzaak Bullewijck by Par Hasard
  14. Opmars voor lunchrooms en koffietentjes in de horeca
  15. Broodje kroket als totaalbeleving