Sligro ziet omzet weer stijgen: verkoop tabak zorgt voor 18 miljoen euro extra

Sligro ziet omzet weer stijgen: verkoop tabak zorgt voor 18 miljoen euro extra

Sligro Food Group N.V. realiseerde over het derde kwartaal van 2024 een omzet van 730 miljoen euro. En dat is een toename van 25 miljoen euro of 3,5 procent, ten opzichte van het derde kwartaal in 2023. Toen bleef de omzet steken op 705 miljoen euro.

Natuurwijn steeds populairder in de horeca

Natuurwijn steeds populairder in de horeca

Natuurwijn wordt steeds populairder. Niet alleen in gespecialiseerde wijnbars of restaurants, maar ook in de brede horeca.

Cees van Casteren (links) en Charles Laurey bij Zoldering*

Wijnen van topproducenten uit Italië zijn nu beter bereikbaar voor horeca

Charles Laurey is een enorme fan van de verscheidenheid onder Italiaanse wijnen. Hij verbaasde zich erover dat bij veel Italiaanse wijnproducenten de wijnmaker onzichtbaar is. Daarnaast trof hij bij restaurantbezoeken in binnen- en buitenland wijnen aan die vaak te jong waren om te serveren. Laurey bedacht een concept om beide te combineren.: de wijnmaker centraal zetten en alleen wijnen op de markt brengen die op dronk zijn.

1177840108

Hoe kies je het juiste glaswerk en hoeveel heb je nodig?

Als (bier)cafe heb je het relatief makkelijk wat glaswerk betreft. De brouwerij of bierleverancier verzorgt dat dan vaak. Maar als startend restaurant of wijnbar is het lastiger. Welk glaswerk moet je nemen? Voor elke wijnsoort een ander glas? Ga je dan voor Riedel, Zalto of een mooi (huis)glasmerk. Hoe zit dat met aantallen breuk, de betaalbaarheid en leverbaarheid? Kortom veel vragen. Reden voor Misset Horeca om een aantal professionals te vragen naar hun overwegingen.

Daling koopkracht zet winstmarges horeca en food onder druk

Daling koopkracht zet winstmarges horeca en food onder druk

De stijgende kosten voor energie, grondstoffen en lonen in combinatie met een dalende koopkracht zetten de marges in de foodsector en de horeca onder druk.

Ron Blaauw. Foto: Diederik van der Laan / Dutch Photo Agency

Ron Blaauw: 'Alles wordt duurder, maar wij worden goedkoper'

Ron Blaauw introduceert voor de Ron Gastrobar-restaurants het 'Vroege Vork Voordeel'. Gasten die vroeg komen dineren krijgen korting op de rekening.