Onderzoek wijst uit: voor koffie en lunch gaan we het liefst naar de HEMA

Onderzoek wijst uit: voor koffie en lunch gaan we het liefst naar de HEMA

Als Nederlanders koffie of lunch afhalen, blijkt ruim een kwart (27%) koffie- of lunchketens te doen. Daarvan is de HEMA dan weer veruit het populairst. Vooral de locatie blijkt doorslaggevend.

Resultaten koffie-enquête 2022: prijs van kop koffie explodeert

Resultaten koffie-enquête 2022: prijs van kop koffie explodeert

De hoge energieprijzen als gevolg van de oorlog in Oekraïne, de flink oplopende inkoopkosten en torenhoge inflatie, dwingen veel ondernemers de prijzen van een kop koffie fors op te schroeven. Ook voeren ze bezuinigingen door, zoals het afstappen van losse thee. Opvallend is dat plantaardige melk nog altijd in populariteit toeneemt onder de respondenten op de koffie-enquête van Misset Horeca.

Misset Horeca start grote actie 'De Horeca Draait Door'

Koffie Benchmark 2021: Prijs per kop stijgt licht, plantaardige melk wint terrein

Om een beeld te krijgen hoe het staat met koffie in de Nederlandse horeca, hield Misset Horeca de jaarlijkse Koffie-enquête onder zo'n 1000 horecaondernemers. Welke prijzen hanteren ze voor hun koffies? Serveren ze filterkoffie en coffee to go? Welke espressomachine en welke melk voor cappuccino gebruiken ze?

Kan ik meer rekenen voor cappuccino met plantaardige melk?

Kan ik meer rekenen voor cappuccino met plantaardige melk?

Ongeveer de helft van de horecabedrijven die ook cappuccino met plantaardige melk beschikbaar hebben, rekent daar een meerprijs van enkele dubbeltjes voor. In de stad ligt die meerprijs beduidend hoger dan in kleine plaatsen.

Koffie Benchmark 2020: prijs per kop stijgt, plantaardige melk in opkomst

Koffie Benchmark 2020: prijs per kop stijgt, plantaardige melk in opkomst

Om een beeld te krijgen hoe het staat met koffie in de Nederlandse horeca, houdt Misset Horeca jaarlijks een koffie-enquête. Welke prijzen hanteren ondernemers voor hun koffies? Werken ze met losse thee? Serveren ze filterkoffie? Welke espressomachine en melk gebruiken ze? De resultaten vormen de Koffie Benchmark 2020.

Corona zet dikke streep door 8 jaar omzetgroei grootste horecabedrijven

Corona zet dikke streep door 8 jaar omzetgroei grootste horecabedrijven

Omzet horeca: Corona zet streep door acht jaar van groei. Corona zet een dikke streep door acht jaar groei van de grootste horecabedrijven en - merken in Nederland. Hotels verwachten een omzetdaling van 46 procent, Restaurants en cafés denken dit jaar 37 procent omzet minder in de kassa te krijgen.