Willem van Oostrum: 'retail en horeca gaan prima samen'. Foto's: Koos Groenewold

Succesvol blurringconcept Daen's in Utrecht is retail en horeca ineen

Willem van Oostrum begon ooit met Daen's in Utrecht als herenmodezaak. Inmiddels bestaat Daen's uit een kledingwinkel, lunchroom, plantenwinkel en boutique hotel. Deze ondernemer omarmt blurring, en pakt het dan ook serieus aan.

Staatssecretaris niet blij met  alcoholverkoop bij kapper en kledingzaak

Staatssecretaris niet blij met alcoholverkoop bij kapper en kledingzaak

Staatssecretaris Maarten van Ooijen (CU) van Volksgezondheid is niet blij met de uitbreiding van alcoholverkoop door blurring (het vervagen van grenzen tussen winkels en horeca).

Gastrovino opent met delicatessen en horeca deuren in Veenendaal

Gastrovino opent met delicatessen en horeca deuren in Veenendaal

Bij Gastrovino in Veenendaal kunnen gasten terecht voor delicatessen voor thuis en ter plekke genieten dankzij het inpandige horecaconcept.

Een derde Nederlanders ziet blurring horeca en retail wel zitten

Een derde Nederlanders ziet blurring horeca en retail wel zitten

Een derde van de Nederlandse bevolking is voorstander van blurring. Dit blijkt uit een onderzoek van Lightspeed. Eén op vijf zegt zelfs het idee geweldig te vinden. In het regeerakkoord is nadrukkelijk gesteld dat blurring wordt toegestaan.

Starbucks-koffie is ook in de supermarkt te koop.

Trend: Horecamerken in het schap bij de supermarkt

De La Place lasagna, Starbucks koffie, chips met KFC-smaak, Dunkin' donuts of Dudok appeltaart zijn tegenwoordig gewoon te koop in de supermarkt. Volgens Maria Castroviejo en Sebastiaan Schreijen, specialisten Consumer Foods bij de Rabobank komt het steeds meer voor: Horecamerken bij de supermarkt.

Vijf horecatrends belicht: van smartification tot marktontschotting

Vijf horecatrends belicht: van smartification tot marktontschotting

Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB) heeft trendonderzoek gedaan in de horeca. Hier kwamen vijf megatrends uit die van invloed zijn op de toekomst van de gastvrijheidsbranche. Wat zijn de horecatrends 2021?