NH Hotel Group sluit met loyaliteitsprogramma aan bij Global Hotel Alliance

NH Hotel Group sluit met loyaliteitsprogramma aan bij Global Hotel Alliance
nhow Amsterdam RAI

NH Hotel Group voegt haar loyaliteitsprogramma NH Rewards begin 2022 samen met het multi-brand hotel loyaliteitsprogramma Discovery van Global Hotel Alliance (GHA). Discovery behoort tot een van de top 10 loyaliteitsprogramma's in de hotellerie, met meer dan 900 deelnemende hotels.

NH Hotel Group, met meer dan 360 hotels in 30 landen, heeft drie merken: NH Hotels, NH Collection en nhow. NH Hotel Group is grotendeels in handen van Minor, een in Bangkok gevestigde organisatie met meer dan 160 hotels en aandeelhouder van GHA.

Het wereldwijde merkenportfolio van Minor Hotels, met merken zoals Anantara, Avani, Elewana Collection, Oaks en Tivoli, is reeds lid van GHA en neemt deel aan Discovery. De samenvoeging van NH Rewards en Discovery past in de lijn van steeds verdere integratie van het NH-portfolio in dat van Minor.

Chris Hartley, CEO van GHA, ziet dit als een grote stap voor het bedrijf. ‘NH Hotel Group maakt het programma nog sterker door de collectieve koopkracht en gezamenlijke marketinginspanningen, zeker tijdens deze moeilijke periode voor de hotellerie. Het geeft onze meer dan 17 miljoen Discovery-leden toegang tot honderden nieuwe locaties in de Benelux, Duitsland, Italië, Spanje en Zuid-Amerika, waar we tot nu toe een beperkt aanbod hadden.’

Ramón Aragonés, CEO van NH Hotel Group treedt tegelijk met de samenvoeging van de loyaliteitsprogramma's toe tot de raad van bestuur van GHA. ‘Als onderdeel van Minor Hotels breiden we NH's aanwezigheid al uit naar nieuwe markten, zoals Australië. Het samenvoegen van NH Rewards en Discovery is een logische stap voor NH en voor onze klanten. Het verrijkt de keuze voor onze 10 miljoen NH-Rewards leden met extra bestemmingen in Azië, Australië en Noord-Amerika, en het maakt ons loyaliteitsprogramma een van de beste in de branche. Ik kijk ernaar uit om naast Dillip Rajakarier, de CEO van Minor, in het bestuur van GHA plaats te nemen en om bij te dragen aan de groei van de alliantie door middel van een sterke samenwerking en een fantastisch portfolio merken.’

17 miljoen leden voor Discovery

GHA's Discovery-loyaliteitsprogramma startte in 2010 om onafhankelijke upscale en luxe hotelmerken te helpen concurreren met grote wereldwijde merken met behoud van eigen persoonlijkheid. Discovery vierde in 2020 haar 10e verjaardag en heeft inmiddels 17 miljoen leden.

Een herontworpen versie van het Discovery-programma wordt dit najaar geïntroduceerd. Er komen een aantal nieuwe functies bij, waaronder digitale beloningspunten in valuta en unieke voordelen en aanbiedingen voor lokale leden, zelfs als ze niet verblijven in het hotel.

Over Global Hotel Alliance

Global Hotel Alliance (GHA) is 's werelds grootste alliantie van onafhankelijke hotelmerken, met meer dan 35 merken en meer dan 570 hotels in 85 landen. GHA gebruikt een gedeeld technologieplatform om inkomsten te genereren en kostenbesparingen te creëren voor de aangesloten merken.

Over NH Hotel Group

NH Hotel Group exploiteert meer dan 360 hotels. Sinds 2019 werkt de onderneming samen met Minor Hotels aan de integratie van hun hotelmerken onder één overkoepelend bedrijfsmerk met aanwezigheid in meer dan vijftig landen over de hele wereld. Samen bezitten de twee concerns een portfolio van ruim 500 hotels, opgebouwd rond acht merken: NH Hotels, NH Collection, nhow, Tivoli, Anantara, Avani, Elewana en Oaks.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.