Golden Tulip, een merk van Louvre Hotel Group, zal zich in de toekomst meer gaan richten op zakenreizigers die anders willen dan standaard hotelketens. Tegelijkertijd stelt men zichzelf het doel om Golden Tulip als eerste 100 procent 4-sterren merk te positioneren.
‘Zakenreizigers zijn veranderd’, stelt Louvre. ‘Maar als het aankomt op het kiezen van het hotel toch ook weer niet. Ook de generaties millenials, die in 2020 de helft van alle zakenreizigers zijn, is op zoek naar een naadloze hotelervaring waardoor zij zaken en privé in balans kunnen houden door de tijd te nemen voor hun aanwezige en virtuele communities.’
Die milennials keren steeds meer hun rug naar hotelketens die gezien worden als saai, gebrek aan charme, niet verrassend of niet authentiek, meent Louvre. ‘In deze context, wil Golden Tulip gastvrijheid en de algehele klantervaring naar een hoger niveau tillen.’
Uitzonderlijk
‘Het verblijf in de ene stad mag niet lijken op het verblijf in elke andere stad. Het moet uitzonderlijk zijn, een mix van lokale authenticiteit en de onmisbare moderne voorzingen. Het hotel dat daar bij hoort moet een plek zijn om te leven, werken en relaxen, elke dag, de hele dag’, zegt Francoise Houdebine, VP Sales & Marketing van Louvre Hotels Group.
De kern van de herpositionering van Golden Tulip is speels. ‘Zakenreizigers delen hun dag niet meer op in éen deel werk en het andere deel in vrije tijd. Golden Tulip heeft de missie aangepast om het hotelverblijf weer aantrekkelijk te maken door niet alleen een volledig aanbod van diensten te leveren maar ook een hele ervaring aan te bieden’, meent Houdebine.
Instellen van de basics
Dus Louvre gaat Golden Tulip herpositioneren. In de eerste fase van die herpositionering krijgen de basics een make-over. In het midden van het hotel vindt men in de toekomst een open en multifunctionele lobby, ontworpen in de stijl van een hedendaagse leefomgeving.
Als aanvulling op de basic check-ins en check-outs bevordert deze omgeving uitwisseling en ontmoetingen met anderen. Deze ruimte levert haar gasten zo alles wat ze nodig hebben om te werken of te relaxen. De kwaliteit van het eten gaat verder dan de basis wat je zou verwachten, en om de verblijf-ervaring nog meer te verbeteren is er een steeds vernieuwende ‘beauty bar' beschikbaar voor zakenreizigers om hygiëne producten te kiezen en te gebruiken. Waar mogelijk krijgen hotels dakterrassen.
Hybride plek
Een ander centraal thema van deze herpositionering is er voor te zorgen dat de hotels niet alleen een plek zijn om te slapen maar een plek om te zijn. Niet thuis, niet op kantoor maar een hybride plek.
Als extra faciliteit zal er bij de ingang een interactive wall zijn waarop reizigers met hun smart phones hun bezoek kunnen plannen door in te zoomen op de culturele en sportevents, de beste jogging routes, weerbericht, openbaar vervoer mogelijkheden maar ook bijvoorbeeld iemand uit te kunnen nodigen om een taxi te delen.
Pop-up
In de lobby zullen pop-up winkels komen die de gasten in aanraking brengen met kunst, cultuur en lokale activiteiten. In dezelfde lijn zullen er tandemfietsen -als knipoog naar de Nederlandse wortels van het bedrijf- beschikbaar zijn voor gasten die samen met iemand de stad willen ontdekken.
De komende maanden wordt de nieuwe merkstrategie verder uitgewerkt. Het eerste hotel dat volledig voldoet aan het ‘nieuwe' Golden Tulip is het 60 kamers tellende Golden Tulip Shanghai dat in het voorjaar van 2017 haar deuren opent. Ook voor de Golden Tulip hotels in de Benelux wordt gekeken naar hoe de nieuwe richting kan worden geïmplementeerd
37 hotels
Louvre Hotels heeft dik 100.000 kamers in meer dan 1175 hotels in 51 landen. Sinds een jaar is de groep eigendom van Jin Jiang International Hotels.
In de Benelux heeft Louvre 37 hotels onder de vlaggen Golden Tulip en Tulip Inn. Louvre staat met in Nederland een omzet van 161,7 miljoen euro op plek 9 in de Misset Horeca Top 100 Grootste Bedrijven en Merken.